Feljegyzéseim a 2012-ben megesett vonatozásaimról.
Minden vonatozást naplózók itt, és előbb-utóbb talán még szubjektív beszámoló is születik.
Térképek a lap alján.
1. Örs vezér tere - Gödöllő - Bp.Keleti
62 km, 2012.01.06. péntek
BÚÉK Magyarország
Még tavaly, a soros EU elnökség félévében terveztem Gödöllőn körülnézni, de csak most volt
lehetőségem perfektuálni ezt a 62 kilométeres vonatozást, és megtekinteni a királyok váróját
és az utasok konténerét.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Szerelvény |
Költség |
Örs vezér tere - Cinkota |
13:41 |
13:55 |
7 |
0:14 |
30 |
MXA (kisegység) |
BB |
Cinkota - Gödöllő |
14:10 |
14:43 |
19 |
0:33 |
35 |
MXA (nagyegység) : 914,657,913 + 912,656,911 |
n/a |
Gödöllő - Bp.Keleti |
15:17 |
16:05 |
36 |
0:48 |
45 |
Bzmot 341, Bzx, Bzmot 333 |
370Ft+BB |
2. Bp.Nyugati - Vác - Balassagyarmat - Aszód - Bp.Keleti
214 km, 2012.02.15. szerda
Téli vonatozás
Sok éve nem vonatoztam hóban, mára havazást ígértek az időjósok, irány tehát a Börzsöny.
Hóesés tényleg volt, meg szél is, de én mindebből leginkább csak a hideggel
találkoztam.
>>>
3. Aquincum felső - Esztergom - Komárom - Bp.Keleti
198 km, 2012.03.16. péntek
Ünnep után
Ismét sötét fellegek gyűlnek a mellékvonalak fölé, durva vonatritkításokról szólnak a hírek.
És amennyiben igaznak bizonyulnak a kiszivárogtatások, például az Esztergom - Almásfüzitő
vonalon csak 2 vonatpár marad a mostani nyolcból. Az általam talán leggyakrabban használt
fél kettőkor Esztergomból induló vonat valószínűleg nemsokára ismét meg fog szűnni,
ezért most azt célzom meg, kipihenendő a tegnapi nemzeti
ünnepet.
>>>
4. Bp.Déli - Sárbogárd - Székesfehér - Bp.Déli
190 km, 2012.04.13. péntek
Karcsúsítás előtt
Végy egy Bzmot motorkocsit, és futtasd végig naponta kétszer annyi vonalon, amennyin csak lehetséges,
és nevezd ezt a párhuzamosságok megszüntetésének - ez az új recept a menetrendkészítésben. Vasútvonal
ugyan nem szűnik meg, de lesznek olyan szakaszok, amelyekre csak reggel és este jut el a Bézé. Ilyen
például a Sárbogárd - Székesfehérvár vasútvonal, amely nehezen beutazható lesz számomra az április 15 utáni
menetrenddel.
>>>
5. Bp.Nyugati - Vác - Nagymaros-Visegrád, Nagymaros - Vác - (71) - Bp.Nyugati
118 km, 2012.05.11. péntek
Albatrosz-lesen
Egy nagyon szép Skoda gőzmozdony látogatott Magyarországra, ráadásul egy szerelvény
élén érkezett az országba. Ritka látványosság manapság a gőzvontatású vonat, ezért
Vácra indultam megnézni a 498.104 sorozatszámú szlovákiai Albatroszt és
vonatát.
>>>
6. Bp.Déli - Devecser - Veszprém - Győr - Bp.Keleti
426 km, 2012.06.29. péntek
Kötelező gyakorlat
Kötelező gyakorlat lenne mindenkinek, aki szeret vonatozni, évente végigutazni
hazánk legszebb mellékvonalán, Győr és Veszprém között. Mondom ezt én, aki ebben
az évezredben csak harmadszor csattogott most át a
Bakonyon.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Szerelvény |
Költség |
Bp.Déli - Devecser |
10:11 |
12:40 |
160 |
2:29 |
64 |
431 072, Bo, Bo, Ao, Bko, Bo |
2830 Ft |
Devecser - Veszprém |
12:56 |
13:46 |
48 |
0:50 |
58 |
431 067, Byee, Byee, By |
4200 Ft |
Veszprém - Győr |
14:55 |
17:05 |
79 |
2:10 |
36 |
418 185, Bhv, Bhv |
Győr - Bp.Keleti |
17:30 |
19:20 |
139 |
1:49 |
77 |
480 013, AByee, By, By, By, By |
7. Debrecen - Tiszalök - Görögszállás - Nyíregyháza - Debrecen
151 km, 2012.07.14. szombat
Kánikulai vonatozás Tiszalökre
Debrecenből indultam vonatozni, Tiszalök felé vettem az irányt. Egyrészt azért, mert a 109-es egy
érdekes alföldi szárnyvonal, másrészt meg ebben az évszázadban nem voltam még a Tiszalök - Görögszállás
szakaszon.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Szerelvény |
Költség |
Debrecen - Tiszalök |
15:02 |
16:38 |
68 |
1:36 |
43 |
Bzmot 392, Bzx, Bzmot 175 |
1300 Ft |
Tiszalök - Görögszállás |
17:30 |
17:55 |
18 |
0:25 |
43 |
Bzmot 394 |
1680 Ft + IC : 150 Ft |
Görögszállás - Nyíregyháza |
17:59 |
18:15 |
16 |
0:16 |
60 |
431 140, Bhv, Bhv, Bhv |
Nyíregyháza - Debrecen |
18:32 |
19:02 |
49 |
0:30 |
98 |
431 095, ČD: Bpee, Bee, BDhmsee, ARmpee, Aee |
8. Bp.Keleti - Füzesabony - Hidasnémeti - Abaújszántó - Szerencs - Debrecen
394 km, 2012.08.17. péntek
Vonatozás a Zemplén nyugati peremén
Debrecenbe kellett mennem, de volt rá egy egész napom, így útba ejtettem
a Zemplén nyugati oldalán futó Szerencs - Hidasnémeti vasútvonalat. A Zemplén szívem csücske,
nem csak azért mert Sátoraljaújhelyen voltam kisfiú, hanem azért is mert igen szépek a hegyek,
és sok erre a történelmi emlék, nem is beszélve arról, hogy a Tokaji borvidék is jórészt ezen
hegyek lábainál terül el. A 1909-ben épült Szerencs - Hidasnémeti vasútvonalon eddig még csak
egyszer utaztam végig, valamikor nagyon régen. Itt az alkalom friss impressziókat
szerezni.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Szerelvény |
Költség |
Bp.Keleti - Füzesabony |
11:00 |
12:45 |
125 |
1:45 |
71 |
432 199, 5*Bhv, BDt |
4200 Ft |
Füzesabony - Hidasnémeti |
13:00 |
15:13 |
119 |
2:13 |
54 |
431 068, By, By |
Hidasnémeti - Abaújszántó |
16:16 |
16:58 |
30 |
0:42 |
43 |
Bzmot 332 |
2830 Ft +150 Ft |
Abaújszántó - Szerencs |
17:05 |
17:37 |
21 |
0:32 |
39 |
Bzmot 284, Bzx, Bzmot 282, Bzmot 332 |
Szerencs - Debrecen |
17:57 |
19:02 |
99 |
1:05 |
91 |
431 016, ČD: Bpee, Bee, BDhmsee, ARmpee, Ampz |
9. Debrecen - Bp.Nyugati
221 km, 2012.08.19. vasárnap
Egy vasárnap délután a 100-ason
Debreceni látogatásom végén indultam haza, de mivel nem egyedül utaztam, kivételesen toronyiránt
vonatoztunk Budapestre. De így is érdekes volt az út, különös tekintettel arra, hogy zajlik
a 100-as vonal rekonstrukciója, és egyébként sem vonatoztam már vagy 20 éve a Debrecen - Karcag
szakaszon.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Szerelvény |
Költség |
Debrecen - Bp.Nyugati |
12:23 |
15:47 |
221 |
3:24 |
65 |
431 048, B, B, B, A, Bp, Bp, Bp, Bp, Bp |
3950 Ft |
10. Magyar Vasúttörténeti Park
0 km, 2012.09.15. szombat
Gőzmozdony parádé 2012
Tavaly rossz szájízzel mentem el a rosszul sikerült gőzös parádé második napjáról,
de 2012-ben ismét nagyszerű napom volt a Magyar Vasúttörténeti parkban. Hat szép
mozdony versenyzett, köztük a meglepetésként újjáéledő 411,118. Ráadásul volt
krampácsverseny is, de sajnos az étkezőkocsik kipróbálása megint a következő fesztiválra
tolódott.
>>>
11. Bp.Déli - Zalaszentiván - Szombathely - Kőszeg - Szombathely - Csorna - Bp.Keleti
558 km, 2012.09.22. szombat
Egynapos zöld bérlet
Ötödik alkalommal van lehetőségem autóm forgalmi engedélyét egynapos
zöld bérletként használni Magyarország vasúti hálózatán. A célterület
ismét a Dunántúl, konkrétan Kőszeg, még konkrétabban szeretnék
egy pillantást vetni a vonatablakból gyermekkori nyaralásaim
színhelyére.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Szerelvény |
Költség |
Bp.Déli - Boba - Zalaszentiván |
10:11 |
13:46 |
181 |
3:35 |
64 |
Szhely: 431 148, Bo, Bo, Ao + Zeg: Bko, B |
egynapos zöld bérlet |
49 |
431 374, B, Bko |
Zalaszentiván - Szombathely |
14:12 |
14:54 |
49 |
0:42 |
70 |
418 185, Bydee, AByee, By |
Szombathely - Kőszeg |
15:04 |
15:28 |
18 |
0:24 |
45 |
2446 513, 1446 513 |
Kőszeg - Szombathely |
15:31 |
15:55 |
18 |
0:24 |
45 |
1446 513, 2446 513 |
Szombathely - Csorna |
16:33 |
17:55 |
72 |
1:22 |
53 |
247 507 |
Csorna - Bp.Keleti |
18:02 |
19:54 |
171 |
1:52 |
92 |
ÖBB 1116 019, GySEV Ap, Bp, Bp, MÁV Apmz, Bpm, Bpm |
IC 380 Ft |
12. Nagybörzsöny - Nagyirtás
8 km, benne 8 km újdonság, 2012.10.06. szombat
Csúcsfordítós kisvasút
Valamikor a '80-as évek elején már tettünk egy kísérletet vonatozni Nagybörzsönyből Nagyirtásig,
ám akkor a végállomásra érve kiderült, hogy a kisvonat egy órával korábban közlekedett, mint ahogyan a menetrendben
írva volt. Ez alkalommal véletlenül pont a nagybörzsönyi kisvasút napján sikerült bevonatozni ezt az izgalmas,
csúcsfordítós kisvasutat.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Szerelvény |
Költség |
Nagybörzsöny - Nagyirtás |
12:15 |
12:55 |
8 |
0:40 |
12 |
3739, hosszú fedett, rövid nyitott |
650 Ft |
13. Bp.Déli - Érd felső - Bp.Déli
40 km, 2012.11.09. péntek
Épül a kétvágányos 30a
Négyvágányos lesz a kedvenc vasúti megállóhelyem, Budafok, régebbi néven
Budafok-Belváros, amelyet két fővonal is érint. A 30a egyvágányos volt
Kelenföld és Tárnok között, ám amikor az autómentes napon arra vonatoztam,
már egyvágányos sem, mert elkezdődött az átépítés. Gondoltam elugrok megnézni,
hol tartanak a munkálatok.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Szerelvény |
Költség |
Bp.Déli - Kelenföld |
12:26 |
12:32 |
4 |
0:06 |
40 |
433 315, Bko, Bko, Bko, Ao, Byh, BDbh |
BB + 500 Ft |
Kelenföld - Érd felső |
12:53 |
13:12 |
16 |
0:19 |
51 |
5341 020, 5341 |
Érd felső - Bp.Déli |
14:16 |
14:40 |
20 |
0:24 |
50 |
433 224, By, By, Bydee |