Feljegyzéseim a 2011-ben megesett vonatozásaimról.
Minden vonatozást naplózók itt, és előbb-utóbb még szubjektív beszámoló is születik.
Térképek a lap alján.
1. Bp.Déli - Érd, Érd alsó - Budafok
34 km, 2011.02.23. szerda
Szezonnyitó tébolygás
Elindultam végre vonatozni egy kicsit. Idén először volt lehetőségem,
és mivel most sem tudtam nagyobb útra indulni, gondoltam megnézem mi
újság Érden, melynek indóházairól nemrég írtam meg egy 2008-as vonatozásom
történetét.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Bp.Déli - Érd |
14:01 |
14:32 |
23 |
0:31 |
45 |
4224 |
5341 055, 5341 006 |
Érd alsó - Budafok |
15:53 |
16:06 |
11 |
0:13 |
51 |
4613 |
5341 052, 5341 047 |
2. Bp.Déli - Almásfüzitő - Esztergom - Óbuda
166 km, 2011.03.03. csütörtök
Ismét a Duna mellett
A Változás talán legnagyobb vívmánya az, hogy 356 kilométeren újra diadalmasan csattognak a Bézék.
Úgy tűnik, hogy a magyarnál talán csak a romániai mellékvonalak éltek át nagyobb fellendülést
a közelmúltban, ahol komoly járműfejlesztéseket is végrehajtottak, igaz a franciák által leselejtezett
vonatokkal. De én annak is csak örülni tudok, hogy ismét vonatozhatok egyik legkedvencebb hazai
vasútvonalamon, Almásfüzitő és Esztergom között, még akkor is, ha Bézé perfektuálja
a távot.
>>>
3. Bp.Keleti - Érsekújvár - Léva - Párkány - Bp.Keleti
309 km, 2011.03.24. csütörtök
Lévai kiruccanás
Sajnos elég szűk a szlovákiai akciórádiuszom, gyakorlatilag csak az alföldi részeket tudom megjárni
egy nap alatt. Ráadásul minden kényelmesen megjárható vonalon jártam már, így mostanában ismételni szoktam.
Ezúttal Lévára indultam, megnézni, hogy még mindig oly kevéssé vonzó hely-e, mint korábban írtam erről a
kisvárosról.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Bp.Keleti - Nové Zámky |
9:25 |
11:13 |
124 |
1:48 |
69 |
EC 170 |
ŽSSK: 350 003, START: Bpmz, Bvmz, Bpmz, Apmz(2.o), Amz, Amz, ČD: B, B, B, B |
Nové Zámky - Levice |
12:28 |
13:33 |
53 |
1:05 |
49 |
Os5717 |
240 078, B, B, B |
Levice - Štúrovo |
15:33 |
16:43 |
52 |
1:10 |
45 |
Os5906 |
(810 625, 011,) 812 028, 012 |
Štúrovo - Bp.Keleti |
17:15 |
18:35 |
80 |
1:20 |
60 |
EC 171 |
ŽSSK: 350 013, START: Amz, WRmz, Bmz, Bmz, Bpmz, Bpmz, Bmz, Bmz |
4. Bp.Keleti - Csorna - Pápa - Celldömölk - Veszprém - Bp.Déli
424 km, 2011.03.31. csütörtök
Újraindulás és nosztalgia
A Dunántúlra indultam vonatozni, több okból. Egyrészt mert a
Változás után
elköteleztem magam, hogy ismét bevonatozom a 14-es vonalat, mint az első körben
újraindított négy vonal egyikét, másrészt meg kíváncsi voltam, hogyan élte túl
a vörösiszap katasztrófát Kolontár, de leginkább azért, mert szeretek a Dunántúlon
vonatozni.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Bp.Keleti - Csorna |
10:10 |
11:56 |
171 |
1:46 |
97 |
IC 922 |
1116 058, Bp, Bp, Ap, Bpm, Bpm, Apmz |
Csorna - Pápa |
12:30 |
13:23 |
37 |
0:53 |
42 |
30915 |
Bzmot 319 |
Pápa - Celldömölk |
13:29 |
13:52 |
25 |
0:23 |
65 |
9202 |
M41 2312, AByee, Bydee, By |
Celldömölk - Veszprém |
14:20 |
15:50 |
79 |
1:30 |
53 |
9025 |
V43 1005, By, By, By |
Veszprém - Bp.Déli |
15:56 |
17:45 |
112 |
1:49 |
62 |
247 |
V43 1008, Bo, B, Ao, ABl, Bl, Bl, Bl |
5. Bp.Keleti - Érsekújvár - Besztercebánya - Zólyom - Fülek - Hatvan - Bp.Keleti
511 km, benne 21 km újdonság, 2011.04.28. csütörtök
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Bp.Keleti - Nové Zámky |
9:25 |
11:13 |
124 |
1:48 |
69 |
EC 170 |
ŽSSK: 350 018, START: Bmz, Bmz, Bpmz, Bpmz, Bvmz, Bmz, WRmz, Amz |
Nové Zámky - Šurany |
11:27 |
11:39 |
10 |
0:12 |
50 |
Os5053 |
913 044, 813 044 |
Šurany - Banská Bystrica |
11:43 |
14:03 |
141 |
2:20 |
60 |
R 831 |
ČD: 242 209, ŽSSK: Aperr, BDshmee, Bmeer, Bmeer, Bmeer, Bmeer |
Banská Bystrica - Zvolen osobni st. |
14:55 |
15:18 |
21 |
0:23 |
55 |
R 374 |
ČD: 242 209, ŽSSK: Bmeer, Bmeer, Bmeer, Bmeer, BDshmee, Aperr |
Zvolen osobni st. - Filakovo |
16:05 |
17:30 |
69 |
1:25 |
49 |
Os6217 |
813 002, 913 002 |
Filakovo - Somoskőújfalu |
18:55 |
19:14 |
14 |
0:19 |
44 |
Os6311 |
812 063 |
Somoskőűjfalu - Hatvan |
19:17 |
20:50 |
65 |
1:33 |
42 |
5821 |
6341 035 |
Hatvan - Bp.Keleti |
21:05 |
22:00 |
67 |
0:55 |
73 |
5201 |
V43 1364, Bo, Bp, B, Ao, By, Bp |
6. Bp.Déli - Szabadbattyán - Székesfehérvár - Komárom - Bp.Déli
270 km, 2011.06.21. kedd
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Bp.Déli - Szabadbattyán |
: |
: |
x |
: |
x |
1974 |
M62 307, By, By, By, Bko, Bko, BDbh, Ao |
Szabadbattyán - Székesfehérvár |
: |
: |
x |
: |
x |
xxx |
xxx |
Székesfehérvár - Komárom |
: |
: |
x |
: |
x |
xxx |
xxx |
Komárom - Bp.Déli |
: |
: |
x |
: |
x |
xxx |
xxx |
7. Bp.Déli - Agárd - Bp.Déli
104 km, 2011.07.09. szombat
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Bp.Déli - Agárd |
: |
: |
x |
: |
x |
xxx |
xxx |
Agárd - Bp.Déli |
: |
: |
x |
: |
x |
xxx |
xxx |
8. Bp.Keleti - Miskolc-Tiszai - Kazincbarcika - Ózd, Eger - Bp.Keleti
382 km, 2011.07.28. csütörtök
A Bükk megkerülése
A vonalbezárások óta nem voltam a Bükk északi oldalán, ideje hát újra megnézni,
mi újság a Bükk körül. Meg hát annyi rosszat hallani manapság Ózdról és a régióról,
kíváncsi vagyok mit látni ebből a vonatablakból. A mai vonatozás kör csak úgy tud
bezárulni, hogy egy megszüneteltetett vonalszakasz helyett autóbuszra kell
szállni.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Bp.Keleti - Miskolc-Tiszai |
10:00 |
12:21 |
182 |
2:21 |
77 |
522 |
V43 1018, By, B, Ao, B, By, Bp |
Miskolc-Tiszai - Kazincbarcika |
12:40 |
13:11 |
25 |
0:31 |
48 |
5414 |
V43 1306, Bhv, BDt |
Kazincbarcika - Ózd |
13:13 |
13:56 |
33 |
0:43 |
46 |
5444 |
Bzmot 404, Btzx |
Eger - Bp.Keleti |
16:50 |
19:00 |
142 |
2:10 |
66 |
5503 |
BDt, Bhv, Bhv, Bhv, Bhv, Bhv, V43 2303 |
9. Sopron - Wien Meidling - Sopron
146 km, 2011.08.01. hétfő
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Sopron - Wien Meidling |
: |
: |
73 |
: |
x |
xxx |
xxx |
Wien Meidling - Sopron |
: |
: |
73 |
: |
x |
xxx |
xxx |
10. Sopron - Wiener Neustadt - Semmering, Breitenstein - Wiener Neustadt - Sopron
174 km, 2011.08.03. szerda
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Sopron - Wiener Neustadt |
: |
: |
34 |
: |
x |
xxx |
xxx |
Wiener Neustadt - Payerbach-Reichenau |
: |
: |
35 |
: |
x |
xxx |
xxx |
Payerbach-Reichenau - Semmering |
: |
: |
21 |
: |
x |
xxx |
xxx |
Breitenstein - Wiener Neustadt |
: |
: |
50 |
: |
x |
xxx |
xxx |
Wiener Neustadt - Sopron |
: |
: |
34 |
: |
x |
xxx |
xxx |
11. Debrecen - Érmihályfalva - Nagyvárad és vissza
210 km, benne 66 km újdonság, 2011.08.12. péntek
Útvonalam (település nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Debrecen - Nagyvárad |
11:12 |
14:54 |
105 |
2:42 |
39 |
6814 |
Lásd lentebb, szakaszonként |
Nagyvárad - Debrecen |
16:20 |
18:48 |
105 |
3:28 |
30 |
6811 |
Lásd lentebb, szakaszonként |
Szakaszokra bontva:
|
Debrecen - Nyírábrány |
11:12 |
11:51 |
30 |
0:39 |
46 |
6814 |
M41 2154, B, B, A, Bzx, Bzmot 370 |
Nyírábrány - Érmihályfalva |
12:06 |
13:23 |
9 |
0:17 |
32 |
6814 |
M41 2154, B, B, A |
Érmihályfalva - Nagyvárad |
13:39 |
14:54 |
66 |
1:15 |
53 |
6814 |
60 1213, A, B, B |
Nagyvárad - Érmihályfalva |
16:20 |
17:58 |
66 |
1:38 |
40 |
6811 |
xxx |
Érmihályfalva - Nyírábárny |
18:37 |
17:54 |
9 |
0:17 |
32 |
6811 |
xxx |
Nyírábrány - Debrecen |
18:09 |
18:48 |
30 |
0:39 |
46 |
6811 |
xxx |
12. Gőzmozdonyfesztivál
0 km, 2011.09.18. vasárnap
Füsti 2011
2011-ben kivételesen a gőzmozdonyfesztivál mindkét napján kilátogattam a Füstibe,
bár az első napi programom mindösszesen a bejáratoknál kígyózó sorok megtekintésére
korlátozódott. Így hát vasárnap lettem részese a gyakran nevet váltó, és új műsorrenddel
kísérletező gőzmozdonyparádénak. A vasárnapi műsor meglehetősen karcsúra sikeredett,
mindössze négy gőzmozdony volt felfűtve, azok is inkább a vonatoztatással töltötték
a napot, mintsem a megszokott műsorszámokkal. Bőven jutott idő a pápavonat
megszemlélésére.
>>>
13. Bp.Déli - Pécs - Zalaszentiván - Ukk - Tapolca - Bp.Déli
688 km, 2011.09.22. csütörtök
Urak, vonatra fel, negyedszer
Nagyon régen vonatoztam már Barcs felé és a zalai dombok között, de szerencsére idén
is tartott autómentes napot a magyar vasút, így sikerült ismét megcsodálni a Dunántúl
régen látott nyájas tájait. Ez volt a negyedik vonatozásom forgalmival, és ez a 688
kilométer volt a leghosszabb a négy közül. Jó találmány az autómentes nap, az ember
szabadon vonatozhat kedvére, anélkül, hogy lapos bukszája gátolná Magyarország
újrafelfedezésében.
>>>
Útvonalam (állomás nevekkel) |
Ind |
Érk |
Km |
Idő |
Km/ó |
Vonat |
Szerelvény |
Bp.Déli - Pécs |
9:56 |
12:41 |
228 |
2:45 |
83 |
IC 259 |
V43 1282, Bpmz, Blm (ŽRS), Bp, Bp, Bp, WRR, Ap, Bybdtee |
Pécs - Zalaszentiván |
13:09 |
16:31 |
201 |
3:22 |
60 |
8905 |
M41 2164, AByee, Bydee, By |
Zalaszentiván - Ukk |
16:51 |
17:22 |
31 |
0:31 |
60 |
9536 |
V43 1151, Bo, Bo |
Ukk - Tapolca |
17:24 |
17:57 |
28 |
0:33 |
51 |
9623 |
Bzmot 189, Bzx |
Tapolca - (Pusztaszabolcs) - Bp.Déli |
18:06 |
22:00 |
200 |
3:54 |
51 |
12971 |
M41 2328 (V43 1249), BDbh, Byh, Ao, Bko, Bko |