Gullner Pages
Vonatozásaim 2010
VonatozásaimTérképekenVonal indexXX.század20012002200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017201820192020202120222023
189 kilométer szimbolikus Változás
2010. július 4.
A szocialistának mondott, de valójában liberális dominanciájú korábbi kormányok nem tudtak megbirkózni a vasúti közlekedés átalakításával sem. Pótcselekvésként először 2007.03.04-től 14 vonalon, 474 kilométeren, majd 2009.12.13-tól további 24 belföldi vasútvonalon, 824 kilométeren szüneteltették meg a személyszállítást.
A magyar ember szereti a vasutat, így nem csoda, hogy 2007-ben egy ország orcája lett piros a dühtől, hogy ezt meg merték cselekedni velünk, annak ellenére, hogy bizony az első ütemben megszüneteltetett vonalak jó része már régóta halott volt. A második hullámban már voltak vitatható döntések is, ennek ellenére a bezárások sokkal csendesebben zajlottak le, mert ekkor a politikának már nem volt érdeke a hangulat szítása.
Az Orbán Viktor vezérelte Változás 2010.07.04-től 4 vasútvonalon, 189 kilométer hosszan újraindítja a személyszállítást. Íme a feléledő vonalak listája, amely tartalmazza az adott vonalat érintő korábbi vonatozásaim felsorolását is:
5Székesfehérvár - Komárom82 km XX.sz, 2001.04.04, 2004.02.20
14Pápa - Csorna37 km XX.sz, 2006.09.13
103Karcag - Tiszfüred45 km XX.sz, 2008.05.02
142Lajosmizse - Kecskemét25 km XX.sz, 2003.06.19, 2008.03.06
És van még egy vonal, számomra a legérdekesebb, ahol eddig csak hétvégén volt forgalom, de ezentúl munkanapokon is járnak majd a vonatok:
11Zirc - Veszprém21 km XX.sz, 2005.05.25
Az újrainduló vonalak menetrendje bizony csalódást okozott azoknak, akik az ütemes menetrendtől várják azt a csodát, hogy az emberek autójukat a garázsban hagyva vonattal utazzanak valamelyik közeli településre ügyeiket intézni. Ám ez az újraindítás még az új döntéshozók szerint is politikai döntés, amely egyelőre csak a Változást hivatott demonstrálni, az utasszám növekedésére csak hosszabb időtávon számítanak.
Mihelyt tehetem, ismét elmegyek vonatozni a felsorolt vonalakra, mert mindenképpen élni szeretnék a lehetőséggel, amelyet a nemzeti összefogás biztosít számomra. És persze kíváncsian várom az új közlekedéspolitikát, amely talán majd új irányt szab a magyarországi személy- és áruszállításnak.
 
Csatlakozások
2010
• 2007: Mínusz négyszázhetvennégy kilométer
• 2009: Mínusz nyolcszázhuszonnégy kilométer
> ⇑ <