189 kilométer szimbolikus Változás
2010. július 4.
A szocialistának mondott, de valójában liberális dominanciájú korábbi
kormányok nem tudtak megbirkózni a vasúti közlekedés átalakításával sem. Pótcselekvésként
először 2007.03.04-től 14 vonalon, 474 kilométeren, majd 2009.12.13-tól további 24 belföldi
vasútvonalon, 824 kilométeren szüneteltették meg a személyszállítást.
A magyar ember szereti a vasutat, így nem csoda, hogy 2007-ben egy ország orcája
lett piros a dühtől, hogy ezt meg merték cselekedni velünk, annak ellenére, hogy bizony az első
ütemben megszüneteltetett vonalak jó része már régóta halott volt. A második hullámban már
voltak vitatható döntések is, ennek ellenére a bezárások sokkal csendesebben zajlottak le,
mert ekkor a politikának már nem volt érdeke a hangulat szítása.
Az Orbán Viktor vezérelte Változás 2010.07.04-től 4 vasútvonalon,
189 kilométer hosszan újraindítja a személyszállítást. Íme a feléledő vonalak listája,
amely tartalmazza az adott vonalat érintő korábbi vonatozásaim felsorolását is:
5 | Székesfehérvár - Komárom | 82 km | XX.sz, 2001.04.04, 2004.02.20 |
14 | Pápa - Csorna | 37 km | XX.sz, 2006.09.13 |
103 | Karcag - Tiszfüred | 45 km | XX.sz, 2008.05.02 |
142 | Lajosmizse - Kecskemét | 25 km | XX.sz, 2003.06.19, 2008.03.06 |
És van még egy vonal, számomra a legérdekesebb, ahol eddig csak hétvégén volt forgalom,
de ezentúl munkanapokon is járnak majd a vonatok:
11 | Zirc - Veszprém | 21 km | XX.sz, 2005.05.25 |
Az újrainduló vonalak menetrendje bizony csalódást okozott azoknak,
akik az ütemes menetrendtől várják azt a csodát, hogy az emberek autójukat a garázsban
hagyva vonattal utazzanak valamelyik közeli településre ügyeiket intézni. Ám ez az újraindítás
még az új döntéshozók szerint is politikai döntés, amely egyelőre csak a Változást hivatott
demonstrálni, az utasszám növekedésére csak hosszabb időtávon számítanak.
Mihelyt tehetem, ismét elmegyek vonatozni a felsorolt vonalakra, mert mindenképpen
élni szeretnék a lehetőséggel, amelyet a nemzeti összefogás biztosít számomra. És persze kíváncsian
várom az új közlekedéspolitikát, amely talán majd új irányt szab a magyarországi
személy- és áruszállításnak.
Csatlakozások