Vonatozásaim - 33 Vonatozás helyett zsennyegés |
GP Vonatozásaim XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 |
Én és az emeletes vonat - először
Nem vonatozás, csak zsennyegés
Magyarországon még sohasem utaztam emeletes vonattal és úgy tűnik, hogy egy darabig még nem is fogok. Bár most lett volna rá lehetőség, mert járja az országot egy német emeletes vonat. Hab a tortán, hogy a vonatot egy szimpatikus német dízel gép vontatja. Ezt mindenképpen ki szerettem volna próbálni, de úgy tűnik, hogy ez a vonat úgy fogja elhagyni az országot, hogy egy pillantást sem vethettem rá. (Ennek okáról csak annyit, hogy cherchez la femme, meg az anyját ...)
De azért nem maradt ki teljesen az életemből az emeletes vonat, mert a múlt századi szocialista tábor tőlünk északabbra fekvő vasútjain volt alkalmam utazhatni ilyen kocsikban. Legutóbb meg egy Bécsi városnézés során volt szerencsém egy igen szép ÖBB példányban utazhatni.
Amire még konkrétan emlékszem, az egy Komárno - Pozsony vonatozás. Bizony barátiam, volt időszak amikor emeletes vonattal lehetett Komáromból Dunaszerdahelyen keresztül Pozsonyba utazhatni. Ezt már magam is alig hiszem el, amikor e századi útjaimon a punnyadt 810-es csoportosulásokat látom Komárno állomáson. Egyébként maga az út meglehetősen unalmas volt, ennek ellenére terveztem az idén ismét bevonatozni azt a vonalat, de hát ez is elmaradt, mint sok más terv az idén, bár időm lett volna bőven ...
Mivel vonatozni nem megyek, marad időm bogarászni az interneten már megszellőztetett 2007-es menetrendet. Elsősorban az Indóházban már beharangozott ütemes menetrendre átállított részeket olvasgattam. Nekem elsőre tetszik az új menetrendi struktúra, bár arra kíváncsi vagyok, hogy milyen mozdonyok milyen kocsikat fognak húzni a megnövekedett számú vonatokban ?!
Másodsorban meg azt néztem, hogy mely vonalakon szűnik meg a forgalom. De erre az interneten kiszivárogtatott dokumentum nem ad választ, mert minden mezőre készült menetrend. Ám ettől még valószínűleg kevesebb helyen döcögnek majd jövőre a Bzmot-ok.
Mindenesetre kigyűjtöttem azokat a magyar vonalakat, ahol vonatozni volt szerencsém, de ma már
nincs személyszállítás, vagy már semmilyen forgalom nincs, vagy már vasút sincs:
- Tapolca - Zalahaláp (XX.sz.),
- Zirc - Dudarbánya (XX.sz.),
- Székesfehérvár - Lovasberény (2004),
- Börgönd - Szabadbattyán (XX.sz.),
- Lepsény - Dombóvár (XX.sz.),
- Tamási - Pincehely (XX.sz.),
- Pécs - Harkány (XX.sz.),
- Bátaszék - Pécsvárad (XX.sz.),
- Középrigóc - Sellye (XX.sz.),
- Dorog - Tokod (XX.sz.).
Keskenynyomközön:
- Sárospatak - Sátoraljaújhely (XX.sz.).
Elkészültem vonatozásaim vonalankénti tartalomjegyzékével is, amely a Magyar vasútvonalak listája címet kapta.
És ha már ilyen messze kanyarodtam az emeletes vonatoktól, akkor itt említem meg, hogy bepótoltam egy régi adóságomat és feltettem végre a sátoraljaújhelyi fűtőház állomásitási listájának töredékét A sátoraljaújhelyi fűtőház mozdonyai című oldalon.
Mindenkinek további jó vonatozást kívánok !