Vonatozásaim - 4 / 2006.01.18. szerda Bp.Nyugati - Szolnok - Bp.Keleti |
GP Vonatozásaim XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 |
Szolnok, 2532, IC 623
Reggel a Nyugatiban rossz automatát szúrtam ki a három vagy talán négy szabad közül. Már betunkoltam egy papírpénzt, amikor észrevettem, hogy az előkészítetett érméket nem tudom felhasználni, mert valakinek sikerült tönkretennie a pénzbedobót. Szerencsére a lestrapált ötszázas bankót, talán bűntudatból, elsőre elfogadta a gép. A pénztárcsarnokban is kevesen vannak, gyakorlatilag sorállás nélkül tudtam volna jegyet venni.
Bp.Nyugati - Szolnok
Ma a 9:25-kor induló, 2532 sz. személyvonattal utazom. Posta inga, V43 2238, 6 * Bhv, BDt 408. Nem meglepő módon, de talán mintha kevesebben volnánk, mint az egy órával korábbi személyen szoktunk lenni. Kőbánya-Kispest után öten vagyunk a harmadik kocsi első felében. Legtöbben Monor után voltunk, számszerint tizennégyen. A kocsiban viszonylag rend van, kellemes a klíma, a kalauz udvarias.
Hideg szürke unalom a síkságon. Közel 10 perc késéssel érkezünk, eseménytelen út után.
Szolnok
Dolgom végeztével étel után nézek Szolnok állomáson. Sajnos romlottak a viszonyok. A kedvenc kocsmám bezárt, a pékség helyén automaták. Van ugyan egy fornettis, de az nem étel, csak csipegetni való. Végül a hűvös peronon veszek egy szendvicset. Délelőtt olvadt, most szorgosan sózzák a peronokat, mert várhatóan nemsokára lefagy az olvadt trutyi és jégpályákká válhatnak a peronok.
Szolnok - Bp.Keleti
Még a múlt szombaton a Déliben olvastam el a reklámot, miszerint az IC első osztályra díjmentes a pótjegy hétfőtől-csütörtökig illetve szombaton. Egyébként is legközelebbi vonat a Bereg IC, így azt próbálom ki. Az első osztályára váltok jegyet, 1.506 forintot fizettem, a másodosztály 1.524 forint listaáron. Így nem csoda, hogy Szolnokon szinte minden felszálló az első osztályú kocsi felé lohol. Én is a legelső kocsiba szállok, szinte minden hely foglalt. A Bereg IC ma egyébként így áll össze: V34 1144 Avmz, Bvzm, Bpm, Ap, WRR, Bp, Bp, Bp. Az első rész Csopról közlekedik, a másik rész Mátészalkáról indult Kraszna IC néven és Debrecenben csatolták a Bereg IC-hez.
Pár éve nagyon bosszantott, hogy a MÁV csak külföldre járatja a legjobb kocsijait. Az még hagyján, hogy Bécs felé, de azt baromira nem értettem, hogy miért jó az nekünk, hogy az érsekújváriak a legkényelmesebb MÁV kocsikban utazhassanak Pozsonyba, míg belföldre csak Ap, Bp jut. De egy-két éve szerencsére ez a helyzet megváltozott és már belföldön is forognak az igazi klímás, kényelmesebb és szebb kocsik. (Ebből időnként olyan helyzet is elő tud állni, hogy Bvmz és Ap kocsik kerülnek egymás mellé egy IC-ben. Azaz szerintem a másodosztályon utazók kapják a jobb szolgáltatást. Pláne kánikulában.)
Örültem a kívülről már sokszor megcsodált Avmz kocsinak, de belülről nem volt túl nagy szám. Nagykáta felé már besötétedett és kifejezetten unalmas volt a zárt fülkében hallgatni a klíma sustorgását.