![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
• 0 km • 2009.09.19. szombat •
IX. Közép-Európai Mozdonyfesztivál
Eklektika Expressz nélkül
Az idei rendezvény sajnálatos újdonsága az, hogy megszűnt
a Nyugati pályaudvartól a Vasúttörténeti Parkba közlekedő Eklektika Expressz,
így villamossal érkeztem az év legnagyobb gőzmozdonyos eseményére.
(Bár a buszmegálló közelebb lenne, de így legalább vaspályán utazhattam.)
Elvileg utazhattam volna még Esztergom felé közlekedő Desiróval is, de sajnos csak
egy-két vonat állt meg a Vasútmúzeum megállóba. Ezekről is csak a MÁV Nosztalgia Kft
honlapja ír, Elvira nem tud ilyen vonatokról.
A meghirdetett műsor szerint még tartania kellett volna a mozdonyok
versenyének, amikor beálltam a rövid és lassú sorba jegyet vásárolni, de a versenypálya
felől áramló népes embercsapat arra utalt, hogy nemhogy csúszás nincs, de még hamarabb
is befejeződött a tervezettnél a mozdonyok versenye. Ezen különösebben nem lepődtem meg,
de azon igen, hogy milyen üres a körfűtőház előtere. Mindösszesen a lengyel Pt 47-65
és a német 03 203, valamint a három kismozdony sorakozott fel.
Alaposabban körülnézve azért szépszámú nagymozdonyt tudtam megcsodálni:
• 424 247 (a nagymozdony mezőny győztese)
• 109 109
• 109.13 (osztrák)
• 03 204 (német)
• Pt 47-65 (lengyel)
• 424 247 (a nagymozdony mezőny győztese)
• 109 109
• 109.13 (osztrák)
• 03 204 (német)
• Pt 47-65 (lengyel)
A kismozdonyok mezőnye viszont a vasárnapi versenynapjukra is elég karcsú maradt:
• 27 (a kismozdony mezőny győztese)
• 22 034
• 422 0108 (szlovák)
• 27 (a kismozdony mezőny győztese)
• 22 034
• 422 0108 (szlovák)
Mintha az V. Nemzetközi Étkezőkocsi Találkozó mezőnye is karcsúbb lenne
az idén, de sokfelé vannak standok, ahol enni-inni lehet, ám erről én most közvetlen
tapasztalatokat nem szereztem.
Viszont közelebbről megnéztem végre egy szerkocsiból átalakított hóekét
és megtudtam mire is használták az érdekes szerkezet tartályát. Tiszteletemet tettem a komáromi
biztosítóberendezés pultjánál is, amely 1936-tól 2007-ig (!) működött az állomáson.






















Az új vasúti megálló felé hagyom el a Füstit. Bár nem számítottam vonatra,
a biztonság kedvéért megkérdezem a hátsó kapunál dolgozókat, mikor megy a következő.
Holnap - válaszolták. És valóban, épp akkortájt megy el egy-egy dupla Desiro mindkét irányba,
lassítás nélkül húznak át a Vasútmúzeum durva kavicsos peronjai mellett. Így nem sok értelme
van ennek a megállónak.
Most is jól éreztem magam a Füstiben, de remélem legközelebb ismét
az Eklektika Expresszel tudom meglátogatni.
Csatlakozások
• Nekem ez volt az első: Közép-Európai Mozdony Grand Prix
• Utoljára az Eklektika Expresszel: Füst Grand Prix 2008
• Utoljára az Eklektika Expresszel: Füst Grand Prix 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |