Vonatozásaim - 17 / 2006.05.17. szerda Bp.Nyugati - Szolnok - Kőbánya alsó |
GP Vonatozásaim XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 |
Látomás megélhetési Szolnok után
Bp.Nyugati
Látszólag mind az öt kedvenc jegyautomatám működik, de az elsőn egy kézzel írt cetli: "Nem működik". Miután egy másik automatánál megvettem a jegyemet, kíváncsiságból kiválasztok a felcetlizett gépen egy állomást és beledobok egy egyforintost. Ezt még kifogástalanul perfektuálja a szerkezet, több pénzt beledobálni meg nincs kedvem.
Bp.Nyugati - Szolnok
A megszokott 6002 sz., gyorsnak titulált vonatom ma egy kocsival rövidebb és ugyanaz a gép vontatja, mint az előző utamon: 1143 092-3, 4 * B, BDs, A. Bár a szerelvény egy kicsit rövidebb, de indulás előtt öt perccel az első kocsiban több üres fülke közül választhatok.
Zuglóban volt egy leszálló is, valószínűleg a kalauz kérhette meg erre, mert a rosszul öltözött férfi sértődötten tántorgott el a vonattól, műanyag flaskával a kezében.
Kőbánya-Kispesten egy szóló Bzmot áll a peron másik oldalán, utasok is vannak benne, ilyet nem láttam itt eddig. Vajon milyen vonat lehetett ez ? Még a menetirányát sem tudtam megállapítani, a motorkocsi Szolnok felöli végén egy fehér lámpa volt bekapcsolva.
Kőbánya-Kispest után négyen ülünk a fülkében, odakünn szürke, esős idő.
Ceglédtől rendesen a jobb oldali vágányon robogunk tovább. Figyelem a másik vágányt, de nem látok senkit dolgozni rajta. Ezt akkor az esős időnek tudtam be, de később rájöttem, hogy már feljebb tartanak a munkálatokkal.
Jó tempóban, simán robogunk Abony határáig, ott jól érezhetően megromlik a pálya minősége. Abonyban közel negyedórát állunk és fázunk. Innen a helytelen vágányon haladunk tovább, mert már az Abony utáni jobb oldali vágányon folyik a rekonstrukció. Hétfő óta jó darabon lebontották a felsővezetéket, építik az újat a frissen telepített oszlopokra.
Negyedóra késéssel érkezünk Szolnokra, a szokott számú leszállót meglepően sok felszálló váltja, de azért maradtak még szabad helyek a debreceni gyorsvonatban, amely ki tudja miért, nem áll meg Barta és Pusztaszakállas megállóhelyeken, máshol mindenütt viszont igen.
Szolnok
Leszállás után szokatlan vonaton akad meg a szemem: egy BDVmot szerelvény áll a peron nélküli 2. vágányon, Szolnokon még nem láttam ezt a típust.
Délután már az ötödiken áll BDVmot 10, Bmx, Bmxt 19 szerelvény. (Az 5. vágány mellett sincs peron Szolnokon.) Egy csomó ember jön-megy benne és körülötte. A dolog nyitja az újszerű állapotú Bmxt 019 lehet, oldalán a felirat: Rev Sl. 17.05.06., azaz friss fővizsgás a jármű. Nem lehet sima az átadás, mert erősen mérnek valamit rajta egy páran, miközben mások mindenféle elektronikus holmikat visznek valamerre.
Szolnok - Kőbánya alsó
A 2523 sz. személyvonat a menetrend szerint 15:53-kor indul a Nyugatiba, de ma több mint tíz perces késéssel indul útjára a piroscsíkos inga: BDt, 6 * Bhv, V43 2263.
Már reggel láttam egy fura hosszú szerelvényt az átépítés alatti vágányon dolgozni Szolnok és Abony közötti jobb vágányon. Most szerencsére egy kicsit jobban szemügyre tudom venni. A vonat vége már nem is vonat, mert nincsenek alatta sínek. Merthogy ez a szerelvény szedi fel a régi vágányzatot. A kocsik mindkét oldalán sínszálak húzódnak a szerelvény teljes hosszában, ezen szállítják az ügyes futódaruk a talpfástól felszedett vágánydarabokat a szerelvény eleje felé. A vonat legelején egy kékre festett Szergej dolgozik, nevezetesen a 40 62 003-1.
Egy látomás
Pillanatnyi szeszélytől vezérelve Kőbánya alsón szállok le. A peronon nézelődve a távolban, a Keleti felé vezető hídon, egy vörös, csapott orrú vonatot pillantok meg. Mit keres itt egy Desiro ? - gondolom egy pillanatig. De a harmadik kocsi orra nem csapott, tehát nem Desiro. A hosszú, vörös vonatot egy Szili tolta. Na ez mi lehetett ?
Némi töprengés után a Keletibe indulok, hátha ott érem még a tüneményt. Az odavillamosozás egy örökkévalóságnak tűnik.
A Kőbányai úton a 28-as villamossal a Keleti felé tartván ámulva nézem a kínai áruházvárost és már magam is alig hiszem, hogy a póló és tornacipő árudák helyén, nem is olyan túl régen, a magyar ipar egyik fellegvárra működöd, ahol a magyar vasút mozdonyainak zömét gyártották.
A Keletiben persze nyoma sincs semmiféle vörös, vezérlőkocsis szerelvénynek. És ezen nincs semmi meglepő, a látomások illékonyak.