[GP]  Vonatozásaim - 2 / 2006.01.12. csütörtök
 Bp.Nyugati - Szolnok - Óbuda
>> > (!) < <<     GP   Vonatozásaim   XX.század   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016 

(map) Gyorsvonattal Szolnokra

Technikai okok miatt egy kicsit később indultam Szolnokra hajtani a hasznot, így a megszokott 2522-est már nem érhettem el. De szerencsére ebben az évben egy új gyorsvonat került a menetrendbe. És még a 2522-est is beértük Szolnok bejáratánál.

Bp.Nyugati - Szolnok

(jegy)

Az új gyorsvonat, amely a 6002 számot kapta, 9:10-kor indul Debrecenbe. Szolnokig a menetideje 1 óra 21 perc, 23 perccel kevesebb, mint a 8:25-kor induló személyvonaté. A 12. vágányhoz érve jött a következő kellemes meglepetés: a szerelvény ČD kocsikból van összeállítva. Kicsit később kiderült, hogy ez nem teljesen igaz, mert a teljes szerelvény így néz ki: V43 1141, MÁV B, B, ČD B, B, B, B, B, BDs, AB. Szép hosszú vonat, minden utasnak külön fülke jut. A ČD kocsikat csúnyán összecsapta a zord idő, így a második kocsiba szállok fel. Ennek elég tiszták az ablakai, viszont tök hideg van benne. Tehát marad az első kocsi, ennek még elfogadható a külső állapota, belül rendesen ki van takarítva és van valami gyenge fűtés is.

Zuglóban is, Kőbánya-Kispesten is vannak felszállók, ennek ellenére egyedül utazom az első kocsi hármas számú fülkéjében. A kalauz a jegyvizsgálat után vidáman jó utat kívánt. Eseménytelen út a szürke ködöd téli síkságon.

Szolnok bejáratát lépésben közelítjük meg. Egyszercsak egy Bzmot szerelvényt pillantok meg az egyik szomszédos vágányon. Kilesek a hideg külvilágba. A háromrészes vámosgyörki Bz expressz előtt egy posta inga áll és a mi vonatunk előtt is áll egy posta inga, ezt gyanítom én a 2522-esnek. Visszaülök és telefonálgatás közben veszem észre, hogy elindult a Bz expressz. Ismét lehúzom az ablakot. Valószínűleg valami villany gond van, mert egy M47-est látok közeledni. Az M47-es bevontatta az előttünk álló posta ingát. Kisvártatva érkezik az M44 157-es és vonatunk elejére csatlakozik. Kellemes dízel hangok közepette döcögünk Szolnok állomás felé. Közben már felvonult egy felsővezeték javító kocsi is a jobb oldali szomszéd vágányra. Közvetlenül a bejárati váltók előtt lóg egy kábel, egy leszakadt nagy porcelán szigetelő húzza lefelé.

10:54-kor érkezünk, 23 perc késés. Az M44 leakad és a vonat már saját mozdonyával indul tovább 10:57-kor.

Szolnok - Bp.Nyugati

16:02-kor a Keletibe, 16:04-kor a Nyugatiba indul személyvonat. Ha nem lenne ilyen korán sötét, akkor Újszász felé mennék, de a Nyugati felé talán gyorsabb, így a 2523-ast választom. A vonat így állt össze: BDt 422, 6 * Bhv, V43 2250. Eseménytelen út után, pontosan érkezünk a Nyugatiba 17.50-kor.

Bp.Nyugati - Óbuda

Átsétálok a Westend felöli oldalra megnézni, milyen vonat megy Esztergom felé. Ha Desiro, akkor nem várom meg a 18:15-ös indulást, hanem metróval megyek. De ma este a 2018 sz. vonat dupla Uzsgyi: 63-41 010-4 és 63-41 009-6. A hátsó kocsiban csak az előtérben van némi fény, belül tök sötét van. Sajnos öt perccel indulás előtt felkapcsolódik a világítás, pedig de szép is lett volna egy éjszakai vonatozás. A kalauz büszkén újságolja, hogy mennyivel többen vannak az első kocsiban. Az indulás előtti percekben az immár fényben úszó második kocsiba is sokan felszállnak, minden négyesben van egy-két utas.

Indulásig az ülést tesztelem, szerintem kényelmesebb, mint a Desiroban és a szemközti utas is távolabb van. De az orosz dízel akvárium egyébként sokkal szegényesebb kivitelű jármű, mint német eredetű társai. Az Uzsgyi az üléseken kívül még egy dologban, a gyorsulásban nyerő. Most is fürgén indulunk, méltóan az Uzsgyi becenévre. Kalauzunk is fürgén dolgozik, a nagy sietésben néha mintha elfelejtene jegyet adni.

Óbudán következik az orosz rulett, nyílik-e az Uzsgyi ajtaja ? Nyertem, most működik a sok hibacímkével dekorált ajtó.

 

      [GP] >> > (!) < <<