Gullner Pages
Vonatozásaim 2020
VonatozásaimTérképekenXX.század20012002200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017201820192020202120222023

Az első bézézés 2020-ban

294 km, 2020.02.25. kedd
Néha magam is furcsának találom, hogy vajon miért találom szórakoztatónak csattogós pályákon Bézében döccengetni ...
 

Budapest Keleti pu.

A Keleti csarnokából kidobták az árusító bódékat. Engem nem zavartak, mert mozgalmasabb volt velük a terület élete. A kocsmák közül csak a Soproni sörözőt sajnálom, ami ráadásul nem is bódé volt. Helyette most kormány ablak van: utas ne igyál, inkább ügyet intézz. Szép új világ.
A Keleti aluljáró
A csarnok az árusító bódék eltakírítása után
470 007, International Eucharistic Congress színekben
Itt anno egy használható Soproni söröző volt, most Kormányablak
Az egri 544-es gyors a Keletiben, hátul a 415 041
 

Bp.Keleti - Hatvan

10:30 - 11:44 : 80a : 415 005, 415 041
A gyors ma mindenhol megáll, mert az öt perccel későbbi személyt törölték. (Valószínűsítem, hogy az érkező szerelvény akadt el valahol biztber hiba miatt.) A több megállás idővesztesége nem akadály a Flirtnek a menetrend tartásában.
Rákos után már lényegében felújított pályán haladunk. A pálya új, a peronok átépítve, de minden mással még sok munka van hátra.
Mindenhol kilátásgátló lesz, úgyhogy ha elkészül a vonal, nagyjából csak az égboltban tud gyönyörködni az utazó, és ez még mindig több, mint például egy metró alagútban.
Isaszeg előtt van egy sorompó, ahol a Pest felől érkező autósoknak nulla esélye van észre venni a Hatvan felől közlekedő vonatot, csak a jelzőre lehet hagyatkozni, ha működik. Itt most felüljáró épül, ami igen nagy könnyebbség az arra autózóknak.
A tempón csak Isaszeg után érzek változást.
Tura és Hatvan között van egy szakasz, ahol még a régi pályán haladunk, itt nyomvonal korrekciós építkezés zajlik.
Az egri 544-es gyors Hatvanban, elől a 415 005
 

Hatvan

Hatvan indóháza kívülről nem különösebben szép, viszont a belső terei kifejezetten méltóságot sugárzóan elegánsak. A resti természetesen bezárt. Valószínűleg jó régóta lehet már így, hiszen ez most a trend. Szinte nyomasztóan üresek az indóház hatalmas terei.
Kíváncsi vagyok, mi lesz az épület sorsa, ha egyszer ezt az csomópontot is átépítik. Ha lesz átépítés, akkor talán arra is lesz magyarázat, miért tették olyan messze az új buszpályaudvart a vasútállomástól.
A parkoló autók ellenére ez az indóház vágányok felöli oldala
Hatvan pénztárcsarnok
Hatvan pénztárcsarnok
 

Hatvan - Újszász

12:12 - 13:11 : 82 : 432 302, Bhv, Bhv, Bhv
432 302, Hatvan
 

Újszász

Újszász állomáson érdekes szerélvény gyönyörködteti az utazót. Egy Train Europe Vectron mögött két Stadler WINK szerelvény várakozik. A motorvonatok tetszetős Arriva NL színeket viselnek. A középső Power Pack egységben dízelmotor vagy akkumulátorok is beszerelhetők, attól függően, hogy a vonatnak mekkora utat kell megtennie felsővezeték nélkül. Feltételezem, hogy a motorvonatok Faureibe tartanak, a román vasúti tesztpályára.
Újszász indóház
470 007 Újszász állomáson robog át
Vectron, Stadler WINK NL AN 604, 603, Újszász
Stadler WINK NL AN 603, Újszász
 

Újszász - Vámosgyörk

13:24 - 14:45 : 86 : 117 231, Bzx
A Bzx-be szállok fel, minden bokszban ül egy-két utas. Az utazóközönség szociális állapota jobbnak tűnik, mint akiket tegnap az 1-es villamoson láttam utazni. És szignifikánsan kulturáltabbak, mint amilyenekkel legútóbb erre találkoztam.
A pályaviszonyok viszont határozottan leromlottak ezen a vonalon is. Anno az egyik beszámolóm címe Szolnok - Vámosgyörk Bz Expressz volt, de ez a cím ma már nem lenne helytálló, jutott eszembe, amikor 10 km/ó sebességgel döccengettünk egy jódarabon.
117 231, Újszász
Bzx panoráma
 

Vámosgyörk

A vámosgyörki indóházban nincsen már semmilyen utaskényeztető szolgáltatás, csak a pénztár működik, meg a rendkívül büdös WC az épület oldalában.
Bzx, jó messze az indóháztól, Vámosgyörk
117 231, Vámosgyörk
450 005 "Railway for the Future", Vámosgyörk
431 341, Vámosgyörk
Hatvan-Füzesabony személy, Vámosgyörk
 

Vámosgyörk - Gyöngyös

15:08 - 15:24 (++10) : 85 : BDdf 80-05 365, Bhv classic, 431 341
A vonaton viszont kellemes tisztítószer illat fogadja az utazót. Az erős illat forrása a WC, ami tiszta, de vizet nem tudtam fakasztani.
BDdf 80-05 365, Vámosgyörk
 

Gyöngyös

Gyöngyösön 5 perces állmásszemlét terveztem az elvileg 8 perces tartózkodás alatt, de a 10 perc késés ezt lehetetlenné tette.
Gyöngyös indóház, 2018 júniusának első szombatján jártam itt utoljára
Gyöngyös indóház
Gyöngyös indóház
 

Gyöngyös - Vámosgyörk

15:32 - 15:48 : 85 : 431 341, Bhv classic, BDdf 80-05 365
Gyöngyös régen nagyon kellemes kisváros volt, nyilván ma is egy jó kis hely, de vannak "romantikus" részletek is a vasút mellett. Ez nem jellemző a városra, viszont a vonatablakból érdekes színfolt a régi és az új ipari létesítmények látványa mellett.
Ez is Gyöngyös ...
 

Vámosgyörk - Bp.Keleti

15:55 - 17:30 : 80 : 415 046, 415 047
Felszállók az Eger-Bp.Keleti gyorsvonatra, Vámosgyörk
 
 
<<<  Előző epizód: Autómentes nap 2019Következő epizód: Vonatozásaim 2021  >>>
VonatozásaimTérképekenXX.század20012002200320042005200620072008200920102011201220132014201520162017201820192020202120222023