Az első bézézés 2020-ban
294 km, 2020.02.25. kedd
Néha magam is furcsának találom, hogy vajon miért találom szórakoztatónak csattogós pályákon Bézében döccengetni ...
Budapest Keleti pu.
A Keleti csarnokából kidobták az árusító bódékat. Engem nem zavartak, mert mozgalmasabb
volt velük a terület élete. A kocsmák közül csak a Soproni sörözőt sajnálom, ami ráadásul nem is bódé volt.
Helyette most kormány ablak van: utas ne igyál, inkább ügyet intézz. Szép új világ.

A Keleti aluljáró

A csarnok az árusító bódék eltakírítása után

470 007, International Eucharistic Congress színekben

Itt anno egy használható Soproni söröző volt, most Kormányablak

Az egri 544-es gyors a Keletiben, hátul a 415 041
Bp.Keleti - Hatvan
10:30 - 11:44 : 80a : 415 005, 415 041
A gyors ma mindenhol megáll, mert az öt perccel későbbi személyt törölték.
(Valószínűsítem, hogy az érkező szerelvény akadt el valahol biztber hiba miatt.) A több megállás
idővesztesége nem akadály a Flirtnek a menetrend tartásában.
Rákos után már lényegében felújított pályán haladunk. A pálya új, a peronok átépítve,
de minden mással még sok munka van hátra.
Mindenhol kilátásgátló lesz, úgyhogy ha elkészül a vonal, nagyjából csak az égboltban
tud gyönyörködni az utazó, és ez még mindig több, mint például egy metró alagútban.
Isaszeg előtt van egy sorompó, ahol a Pest felől érkező autósoknak nulla esélye van
észre venni a Hatvan felől közlekedő vonatot, csak a jelzőre lehet hagyatkozni, ha működik.
Itt most felüljáró épül, ami igen nagy könnyebbség az arra autózóknak.
A tempón csak Isaszeg után érzek változást.
Tura és Hatvan között van egy szakasz, ahol még a régi pályán haladunk, itt nyomvonal korrekciós építkezés zajlik.

Az egri 544-es gyors Hatvanban, elől a 415 005
Hatvan
Hatvan indóháza kívülről nem különösebben szép, viszont a belső terei kifejezetten méltóságot
sugárzóan elegánsak. A resti természetesen bezárt. Valószínűleg jó régóta lehet már így, hiszen ez most a trend.
Szinte nyomasztóan üresek az indóház hatalmas terei.
Kíváncsi vagyok, mi lesz az épület sorsa, ha egyszer ezt az csomópontot is átépítik.
Ha lesz átépítés, akkor talán arra is lesz magyarázat, miért tették olyan messze az új buszpályaudvart
a vasútállomástól.

A parkoló autók ellenére ez az indóház vágányok felöli oldala


Hatvan pénztárcsarnok

Hatvan pénztárcsarnok
Hatvan - Újszász
12:12 - 13:11 : 82 : 432 302, Bhv, Bhv, Bhv

432 302, Hatvan
Újszász
Újszász állomáson érdekes szerélvény gyönyörködteti az utazót. Egy Train Europe Vectron mögött
két Stadler WINK szerelvény várakozik. A motorvonatok tetszetős Arriva NL színeket viselnek. A középső Power Pack
egységben dízelmotor vagy akkumulátorok is beszerelhetők, attól függően, hogy a vonatnak mekkora utat kell megtennie
felsővezeték nélkül. Feltételezem, hogy a motorvonatok Faureibe tartanak, a román vasúti tesztpályára.

Újszász indóház

470 007 Újszász állomáson robog át

Vectron, Stadler WINK NL AN 604, 603, Újszász

Stadler WINK NL AN 603, Újszász
Újszász - Vámosgyörk
13:24 - 14:45 : 86 : 117 231, Bzx
A Bzx-be szállok fel, minden bokszban ül egy-két utas. Az utazóközönség szociális állapota
jobbnak tűnik, mint akiket tegnap az 1-es villamoson láttam utazni. És szignifikánsan kulturáltabbak,
mint amilyenekkel legútóbb erre találkoztam.
A pályaviszonyok viszont határozottan leromlottak ezen a vonalon is. Anno az egyik beszámolóm
címe Szolnok - Vámosgyörk Bz Expressz volt, de ez a cím ma már
nem lenne helytálló, jutott eszembe, amikor 10 km/ó sebességgel döccengettünk egy jódarabon.

117 231, Újszász

Bzx panoráma
Vámosgyörk
A vámosgyörki indóházban nincsen már semmilyen utaskényeztető szolgáltatás,
csak a pénztár működik, meg a rendkívül büdös WC az épület oldalában.

Bzx, jó messze az indóháztól, Vámosgyörk

117 231, Vámosgyörk

450 005 "Railway for the Future", Vámosgyörk

431 341, Vámosgyörk

Hatvan-Füzesabony személy, Vámosgyörk
Vámosgyörk - Gyöngyös
15:08 - 15:24 (++10) : 85 : BDdf 80-05 365, Bhv classic, 431 341
A vonaton viszont kellemes tisztítószer illat fogadja az utazót.
Az erős illat forrása a WC, ami tiszta, de vizet nem tudtam fakasztani.

BDdf 80-05 365, Vámosgyörk
Gyöngyös
Gyöngyösön 5 perces állmásszemlét terveztem az elvileg 8 perces tartózkodás alatt, de a 10 perc késés ezt lehetetlenné tette.

Gyöngyös indóház, 2018 júniusának első szombatján jártam itt utoljára

Gyöngyös indóház

Gyöngyös indóház
Gyöngyös - Vámosgyörk
15:32 - 15:48 : 85 : 431 341, Bhv classic, BDdf 80-05 365
Gyöngyös régen nagyon kellemes kisváros volt, nyilván ma is egy jó kis hely, de vannak
"romantikus" részletek is a vasút mellett. Ez nem jellemző a városra, viszont a vonatablakból érdekes színfolt
a régi és az új ipari létesítmények látványa mellett.

Ez is Gyöngyös ...
Vámosgyörk - Bp.Keleti
15:55 - 17:30 : 80 : 415 046, 415 047

Felszállók az Eger-Bp.Keleti gyorsvonatra, Vámosgyörk