Gullner Pages
Vonatozásaim 2019
VonatozásaimTérképekenVonal indexXX.század200120022003200420052006200720082009201020112012201320142015201620172018201920202021

A nagy vonatozás 2019, 1. nap

Berlin - Hamburg - Rostock, 514 km, 2019.06.18. kedd
Ebben az évben ismét Berlin - Prága vonatozásra indulok, de ezúttal nem Lengyelország a fő téma, hanem zömmel a volt NDK területén vonatozgatok.
Erre a vonatozásra is a ferihegyi fapados karámból indulok. A repjegy ára 5.406 + 2.100 Ft.
... és már megint a schönefeldi kocsmába landolok. Sör, kolbász és kánikula.
 

Berlin Shönefeld - Berlin Zoologischer Garten

11:45 - 12:20 : RE 7, 3715
A repülőgép rendesen érkezett, így a sör és kolbász után még maradt idő egy rövidke kitérőre a Zoologisher Gartenig. A napijegy 7,70 euró (2.514 Ft).
Nem működik a Siemens motorvonat klímája, vagy egyszerűen csak nem bír mit kezdeni a kinti hőséggel és a sok utas hőtermelésével. Meleg van, és izzadság szag.
A rendelkezésre álló 25 perc alatt semmi érdekeset nem bírok felfedezni az egykori Nyugat-Berlin főpályaudvarán.
 

Berlin Zoologischer Garten - Berlin Hbf

12:45 - 12:49 : RE 1, 3113 : 112 117, emeletes
A főpályaudvarig tartó rövid visszaút alatt végig nézek egy-két kocsit, hol van hűvösebb. Vannak zónák, ahol egyáltalán nem megy a klíma, de ahol működik ott sem sokkal jobb a helyzet. És a későbbiekben általános tapasztalatnak bizonyult az, hogy a DB nincs felkészülve ekkora hőségre.
112 117, Berlin Zoologischer Garten
RE 1, 3113, Berlin Zoologischer Garten
RE 1, 3113, Berlin Zoologischer Garten
 

Berlin Hbf - Hamburg Hbf

13:40 - 15:25 : ICE 1600
Azt hittem már otthonos vagyok a berlini főpályaudvaron, így kényelmesen elnézelődtem az időt. Aztán amikor indulni kellett volna a vonathoz, kiderült nem tudom honnan indul, és megfelelő kijelzőt sem találtam. Végül a sárga papírmenetrendről néztem le vágány számát. Némi bénázás után megtaláltam a lejáratot a 7. vágányhoz, de természetesen a peron rossz végére érkeztem. Merthogy a Münchenből érkező dupla ICE szerelvény Berlinből már két irányba megy tovább. A hátsó szerelvény, ahová én érkeztem, Stralsund felé, Rügen szigetére közlekedik. A szokásos sétatempómnál lényegesen gyorsabban loholtam az elől álló hamburgi ICE szerelvényhez.
Az ICE 3 sorozat külleme meglehetősen tetszetős, a belső tere is kellemes, bár ülések kényelmétől nem igazán vagyok elragadtatva. És úgy általában sem igazán tetszenek a Siemens vonatok székei.
A táj lapos, tele van szélkerekkel és napelem farmokkal.
A sebesség gyakran változik, a legnagyobb, amit a kijelzőn láttam 228 km/ó. Az ICE 3 csúcssebessége 300 km/ó, a pálya max 230 km/óra. Bizonyos sebességeknél csúnyán búg az egész kocsi. De összességében gyors és kényelmes utam volt a Berlin - Hamburg távon. Jegy: 19,90 € : 6.461 Ft + 4,50 € : 1.461 Ft.
ICE 1600, Hamburg Hbf
ICE 1600, Hamburg Hbf
ICE 1600, Hamburg Hbf
ICE 1600, Hamburg Hbf
 

Hamburg Hbf

Szűk félóra jutott csak Hamburgra, ez még az állomásra is nagyon kevés. Először megveszem a jegyemet Rostockig, Schleswig-Holstein-Ticket 29,00 euró (9.467 Ft). Utána iszom egy sört, és eközben igen kellemes benyomásokat szerzek, mert az utaskényeztetés igen jó színvonalú a pályaudvar kocsmablokkjában. A csarnok is érdekes, de ott már nem volt időm körülnézni.
 

Hamburg Hbf - Lübeck Hbf

16:04 - 16:48 : RE 8, 21424 : 112 180
RE 8, 21424, Hamburg Hbf
RE 8, 21424, Hamburg Hbf
RE 8, 21424
RE 8, 21424
 

Lübeck Hbf

 

Lübeck Hbf - Bad Kleinen

17:03 - 17:52 : RE 4, 13093 : 623 016
623 016, Alstom Coradia LINT 41, Lübeck Hbf
623 016, Lübeck Hbf
Grevesmühlen indóháza
Az ülések színe és komfortja konstans a legtöbb vonaton
623 516, Bad Kleinen
 

Bad Kleinen

Bad Kleinen
Bad Kleinen
187 103, Bombardier TRAXX 3, Bad Kleinen
 

Bad Kleinen - Rostock Hbf

18:03 - 18:50 : RE 1, 4315 : 5 részes emeletes
Az emeletes elektromos motorvonat belső tere nemigen különbözik az előző dízel motorvonatétól
Végállomás
Rostock Hbf
 

Rostock

Rostock Hbf
Bombardier Talent 2, Stadler Flirt együttállás, Rostock Hbf
Este tettem egy nagy sétát a városban, nem volt valami nagy élet, izgalmasabb helynek hittem Rostockot.
A Hotel an der Stadthalleban töltöttem az éjszakát, ami tulajdonképpen egy felújított NDK panelház egyik lépcsőháza, étkezési lehetőség nélkül. Lift sincs az öt emelethez, de a legnagyobb baj az, hogy nyomasztóan szűk minden. Mindezt jó drágán.
 
 
<<<  Előző epizód: Viszlát ProvenceKövetkező epizód: Személyiigazolvánnyal a 2-4-5-30a vonalakon  >>>
VonatozásaimTérképekenVonal indexXX.század200120022003200420052006200720082009201020112012201320142015201620172018201920202021