Gullner Pages
 Bp.Nyugati - Esztergom - Aquimcum felső
 Vonatozás 15 / 2005.08.18. csütörtök

Esztergomi kirándulás

Egy kis csapattal Esztergomba indultunk várostnézni és én a tényeket rútul elhallgatva rávettem őket, hogy vonattal utazzunk. A Nyugatiból indultunk 12:05-kor, a 2014 számú vonat így állt össze: 6342 005-3, 012-9. Most is elég számosan volt utas, azonban a vonalmenti eloszlásuk lényegesen eltért a tanévben általam tapasztaltaktól. Azaz az utasok jó része kiránduló, akik végig utazták a vonalat, ellentétben a tanévközi utazásaimmal, amikor nagyjából Piliscsaba volt az az állomás, ahonnan kifelé utazva az utazó közönség számossága már megcsappanni szokott.

Esztergom igen szép és érdekes város, de a vasútállomás jó messze van az érdekes részektől. Kutyagolás közben egészen megszántam útitársaimat. De a Bazilika kupolájába vezető négyszáztizenvalahány lépcső elfeledtette velük az odajutás fáradalmait. És hát a kilátás a kupolából, az bizony páratlan, érdemes legalább egyszer megnézni.

Amikor visszafelé kutyagoltunk az állomásra, bevallottam a társaságnak, hogy a buszvégállomás sokkal közelebb van Esztergom centrumához, sőt Óbudán is egyszerűbb a buszra le- és felszállni. De végülis szerencsésen kiértünk az állomásra, Topvar sör mellett vártuk vonatunk indulását. Visszafelé 20:05-kor indultunk, a 2021 számú vonattal utaztunk: 6342 001-2, 007-9. A többi kiránduló már korábban hazautazhatott, mert csak 10-20 utas lézengett a második motorkocsiban.