Bp. Nyugati - Szolnok - Bp. Nyugati
  Vonatozás 2004/22, 2004.10.12. kedd


Szolnok, megélhetési vonatozás - 100,100 személy


Tegnap csak két automata működött, biztos voltam benne, hogy mára megcsinálják.

Tévedtem. Az öt automatából csak egy működik. Ennél az egynél viszont jelentős sor áll. A sorban állás nem kenyerem, átmegyek a pénztárakhoz. A pénztárcsarnok viszont üres, pillantok alatt megveszem a jegyemet.

A 2512 ma reggel V43 2256, 7 posta Bhv, BDt 419. A második kocsiba szállok, kicsit túl meleg van benne.

Monor bejáratra 9:30-kor érkezünk.
Szembe semmi, 9:35-kor bemegyünk az állomásra.
9:42-kor érkezik egy ellen gyorsvonat.
9:48-kor egy postainga. Ez mehetett el mellettünk tegnap 9:35-kor, míg mi a bejáraton vártunk.
9:54-kor áll be egy B kocsikból álló vonat, ezt gondoltam tegnap gyorsnak.
Várunk még öt percet és máris indulunk tovább.

Épül a kijárat és az aluljáró. Már ott vannak az új váltók, de még nincsenek bekötve. Négy zöldruhás a kábelekkel foglalatoskodik.

A felsővezeték is készen van már egy darabon, most éppen az egyik (a hozzánk közelebbi) sínszálat cserélik.

Pilisen egy csomó ember vár Pest felé, pedig nem régen ment el az inga. Továbbindulás után találkozunk egy klasszikus ingával, erre várhattak Pilisen.

Fél óra késéssel érkezünk Szolnokra - kétszer annyi, mint tegnap.

---

Este a Keletibe indulok, Nagykáta felé. A 18:20-as személy 8 részes posta inga, elején a BDt 407 áll. (A gép természetesen V43 2xxx.) A szerelvényben nem megy a ventilláció, hűvös áporodottság van a szerelvényben. Inkább átszállok a 18:25-ösbe a Nyugati felé. Ez is hét kocsis posta inga és az elején szürke vezérlő áll, a BDt 403. Ebben hideg levegőt fúj a ventilláció. ("Köcsög MÁV !" - gondoltam akkor és ott.)

A kocsi első felében egy kisebbségi csapat ütött tábort. Jön a jegyvizsgáló. Az elválasztó ablakon csak annyi látszik, hogy mosolyogva elbeszélgetnek. A kalauz a kezét alig mozdítja, csak mosolyogva társalog. Ne zárjuk ki, hogy az egész csapatnak bérlete volt, amit a jegyvizsgáló egy kívülálló számára észrevétlen gyors módon megnézett. De lehet, hogy inkább tanulni kéne a kisebbségi kultúrát és annyit kéne költeni erre a szar vasútra, mint ők.

Az akusztikus utastájékoztatás részlegesen fungál, szignál van, de utána a bemondás nem hallható. Végül hátrább megyek, találok egy jó meleg kocsit, ketten vagyunk benne.

19:18-kor érünk Pilisre. Unalmamban még hátrább sétálok. Kellemes klímájú kocsit találok, szabad "négyessel". Két vonat előz meg bennünket, 19:32-kor megyünk tovább. Kb. negyed órát álltunk, de örökkévalóságnak tűnt.

Kőbánya-Kispestről +9-cel indulunk, 20:30-kor érkezünk a Nyugati 19. vágányára.