Bp. Nyugati - Szolnok - Bp. Keleti
  Vonatozás 2004/10, 2004.07.23. péntek


Ismét Szolnok - 100 személy, 120 Pannónia


Rutin út, haszonhajtásilag triggerelve.

Reggel a múlt héten már bevált 8:25-ös személyt célzom meg. Az automatából a veszem meg a jegyet, egy picit késében vagyok, így sajnos az automata körüli életről most nem tudok beszámolni.

A hétkocsi 'posta' Bhv elején a V43 2236, végén BDt 412. Egy kisebb mutyizós csapat most Kőbánya alsó száll fel, Pestszentlőrincig jutnak el. A vonat túlsó végében voltak, nem tudom megítélni, hogy vajon hová indultak.

Most is sok helyi utas van, ugyanúgy mint a múlt héten, unaloműzőnek a szembe jövő vonatokat figyelem. Hét szembe személyszállító vonatot számláltam, egy ROLA-t, és két igazi tehervonatot. Ez mindenképpen több, mint amire számítottam.

Érkezésnél most sem látok sem MD-t, sem Bz-t. A 002-es Uzsgyi szólóban indul Szentes felé, egy másik Kecskemét falé és most is parkol egy szerelvény a második vágány Szajol felöli végén.

Öt óra után érek vissza a haszonhajtásból az állomásra. Uzsgyit nem láttam, viszont akkor érkezett egy Bz szerelvény Vámosgyörk felöl és arra felé készült egy másik Bz.

Én most a 120a-t választom és a Pannóniára szállok fel. Szép szerelvény, 12 kocsi. V43 1001, ZSR Bc, MÁV A, B, ČD B, Bc, B, CFR Bmee, WLABmee, kocsma (betűjel nélkül), Amee, Bmee, MÁV Ds. Az első CFR Bmee kocsiba szállok, nincs tele, de minden fülkében kényelmesen elterpeszkednek a bent ülők. Végül egy lefüggönyzött fülkébe nyitok be, egy ember volt csak benne. Igen, a fülke le volt függönyözve. A CFR kocsiban megvoltak a függönyök. Az ülés valahogyan keskenyebbnek tűnik, mint a szintén nyolc személyes MÁV kocsi fülkéjében. A fejtámla viszont kifejezetten tetszik, úgy látom, hogy praktikusan megtartja egy alvó ember fejét. Az ülést ki lehet húzni egy kicsit, nehéz eldönteni, hogy hogyan kényelmetlenebb rajta az alvás, de a fejtámla el van találva.

A kocsi általános állapota jónak mondható, mind a két végében megvolt még a tűzoltó készülék is. Később. leszállásnál, benéztem a nyitva hagyott WC ajtaján. Viszonylag rendben volt, nem volt büdös, a mosdókagylón friss víznyomok, egy darab szappan és egy kicsit összevizezett kéztörlőguriga.

Ismét megkedvelem a 120a vonalat. Nagykáta után kellemesen tekergünk a Gödöllői dombság hajlatai között.

A Keletiben izgalmas nemzetközi utaselegy várja a vonatot. A CFR kocsma, Amee, Bmee, MÁV Ds kocsi leakad, helyette 2 ČD, 2 ZSR kocsi áll a vonat végére egy V63-assal. Ezekkel együtt már 7 db háló és couchette kocsi van a szerelvényben és csak 5 ülőhelyes kocsi. Ezek bizony jó zsúfoltak, de a háló- és fekvőkocsikban is bőven van utas.