A kék Duna mentén
Bp.Déli - Komárom - Esztergom - Óbuda, 188 km, 2016.11.24. csütörtök
Bp.Déli - Komárom
10:20 - 11:48 : személy : 415 107, 415 105
A délelőtti időpontnak megfelelően nincs sok utas. A közelemben egy idősebb
házaspár újságjait lapozza, és közben hangosan és folyamatosan szidják az ellenzéket. Ez csak
annyiból érdekes, hogy mostanában nem hallom, hogy az emberek különösebben foglalkoznának
a politikusokkal, pláne nem ilyen hosszasan.
A Flirt gyorsul, fékez, ahogyan szokott. A kék villamoson a sebességet is
kiírják, Tata után 160 km/órával robogunk. Komárom előtt nem sokkal, felbukkan a Duna.
Határozottan kék a színe.
Komárom
Akárhányszor Komárom állomáson járok, mindig eszembe jut, milyen hangulatos
kis söröző működött itt hajdanán. Manapság üresek az utaskényeztetés terei. A váróteremben
szomorú képű figurák ücsörögnek. Inkább hajléktalannak tűnnek, mint utasnak.
Az állomás mellett megerősítették az árvízvédelmi rendszert, az indóház
előtt is szép új töltés húzódik.






Komárom - Esztergom
12:10 - 13:36 : személy : 117 191
Ezen a vonalon a 2010.12.12-i újraindítás óta naponta két vonat közlekedik
Komárom és Esztergom között. Manapság az egyik 5:13-kot indul Komáromból, így nem csoda, hogy
a másikat, a 12:10-est választom. A szóló Bézére felkapaszkodván meglepetés ér: négyen vagyunk
utasok. Az útnak vannak olyan szakaszai is, melyek során öten utazunk.
A pálya változó állapotú, 40 km/ó körüli a tempó. Szépen süt a novemberi Nap,
időnként kék a Duna, nagyon kék. Valószínűleg ifj. Johann Strauss is ilyen fényviszonyok mellett
vonatozhatott a folyó mellett. Bár délfelé jár az idő, ebben az évszakban laposok a fények.
A fákon nincsenek lombok, élesen rajzolódnak ki az érdekes folyóparti táj festői vonásai.
Esztergom
Építik az új vágányzatot, az új peronok már egészen jól körvonalzódnak.
Az állomásépület kiürítve, mellette konténerek szolgálnak indóházként. Az indóházzal szemközti
mélyebb részen régészeti feltárás folyik.
(www.muemlekem.hu/magazin/esztergom_kovacsi_templomrom_feltaras)






Esztergom - Óbuda
14:11 - 15:17 : személy : 426 018, 426 026, 426 027
Az előző, gyorsított vonat is három Desiro volt, meg a mostani személy is.
Nyilván csak visszafelé úton lesz jól kihasználva a három egység, de azért most is vannak utasok,
zömmel diákok. Szemben két egységből álló vonatok közlekednek, mozdonyos vonattal nem találkoztam.
A pálya jó állapotú, ehhez képest a sebesség meglehetősen mérsékelt. Csak egy-két
rövid szakaszon megyünk 100 km/ó körül, néha 80-nal, de tipikusan ettől lassabban megy a vonat.
A táj sokadszorra is érdekes és szép.
Óbuda
Miközben kifelé kászálódok a peronról, egy gyorsított vonat robog át Esztergom
felé. Jó tempósan halad, szokatlan még nekem ez a látvány Óbuda állomáson.
Az állomás melletti parkolók mindenhol jól tele voltak, kivétel Óbuda, ahol
csak egy autó vár valakire. Az állomás előtti úton bal kéz felé indulok. Izgalmas itt gyalogolni,
mert járda egy szál sem, az autósok meg mennek, mint az elengedett marhák.




Epilógus

Ez a vonatozás tulajdonképpen említésre sem lenne méltó, ha nem volna egy drámai
körülmény: ez volt az első utazásom nyugdíjas 50% kedvezménnyel ...