Vonatozásaim 2008
>> > ⇑ < <<   XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
    18.epizód: Aquicum felső - Bp.Nyugati, Kőbánya-Kispest - Bp.Nyugati  •  21 km  •  2008.10.08. szerda
Helybenjárás 10 képben

Ha rám tör a vonatozhatnék és nincs mód nagyobb útra indulni, akkor Budapesten vonatozgatok. Budapest a magyar vasúthálózat szíve, így nem csoda, hogy itt vannak a legérdekesebb csomópontok. Ezek egyike Kőbánya-Kispest, ahol az átkosban gondoltak egy merészet, és a párizsi Pompidou központtal jellemezhető stílusban építették meg a közlekedési csomópontot. Az épület látványa szerényebb lett, mint a stílusminta párizsi házé, de kétségkívül egy működő csomópont jött létre. Ám az anyag múlandósága, meg a karbantartás visszafogottsága, hamar kopottá tette az épületet. Az új világban megszépültek a boltok, cserébe meg ellepték az épületet a gagyizók és a hajléktalanok.

A pályaudvar mellett teljes gőzzel épül a Terminál pláza, ennek a kapcsán a közlekedési csomópont is átalakul. Az átalakulás egy pillanatát dokumentálja ez a néhány fotó.

Ja és most vonatoztam át először az új Északi vasúti összekötő hídon, de ezen nem sok mesélni van.

 
 

Kőbánya-Kispesten téblábolva láttam meg ezt a darus vonatot, Sulzerrel az élén. Sok Sulzer dolgozik hazánkban, de ebben a festésben még nem találkoztam vele. Nem csak ezek a dízelek, de mindenféle Csauruszok is számosan dolgoznak a magánvasutak színrelépése óta Magyarországon, én meg azóta sem értem, miért onnan hoztak gépeket, és miért nem láttam még Szilit magánvasút használatában.

Az átkosban nem sokat tudtam a román gyártású mozdonyokról, és bevallom nem gondoltam, hogy az akkori szürke burkolat alatt ilyen jó gépezetek dübörögnek. Az legalsó kép még 1985-ben készült, valahol Erdélyben.

 
Csatlakozások
2008
Egy kilométer újdonság hazai pályán
Utoljára a régi Északi összekötő vasúti hídon
Helybenjárás
• Egy kis Wikipédia: Pompidou központ
        [GP] >> > ⇑ < <<