![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vonatozásaim 2008
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ha rám tör a vonatozhatnék és nincs mód nagyobb útra indulni, akkor Budapesten vonatozgatok. Budapest a magyar vasúthálózat szíve, így nem csoda, hogy itt vannak a legérdekesebb csomópontok. Ezek egyike Kőbánya-Kispest, ahol az átkosban gondoltak egy merészet, és a párizsi Pompidou központtal jellemezhető stílusban építették meg a közlekedési csomópontot. Az épület látványa szerényebb lett, mint a stílusminta párizsi házé, de kétségkívül egy működő csomópont jött létre. Ám az anyag múlandósága, meg a karbantartás visszafogottsága, hamar kopottá tette az épületet. Az új világban megszépültek a boltok, cserébe meg ellepték az épületet a gagyizók és a hajléktalanok.
A pályaudvar mellett teljes gőzzel épül a Terminál pláza, ennek a kapcsán a közlekedési csomópont is átalakul. Az átalakulás egy pillanatát dokumentálja ez a néhány fotó.
Ja és most vonatoztam át először az új Északi vasúti összekötő hídon, de ezen nem sok mesélni van.
Kőbánya-Kispesten téblábolva láttam meg ezt a darus vonatot, Sulzerrel az élén. Sok Sulzer dolgozik hazánkban, de ebben a festésben még nem találkoztam vele. Nem csak ezek a dízelek, de mindenféle Csauruszok is számosan dolgoznak a magánvasutak színrelépése óta Magyarországon, én meg azóta sem értem, miért onnan hoztak gépeket, és miért nem láttam még Szilit magánvasút használatában.
Az átkosban nem sokat tudtam a román gyártású mozdonyokról, és bevallom nem gondoltam, hogy az akkori szürke burkolat alatt ilyen jó gépezetek dübörögnek. Az legalsó kép még 1985-ben készült, valahol Erdélyben.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |