![]() ![]() ![]() Vonatozásaim 2003 |
![]() ![]() ![]() |
2003.12.05. péntek, Bp.Keleti - Aszód - Vác - Bp.Nyugati
2003/17.
Egészségügyi séta Vácott
Szürke hideg idő van. A Keleti is szürke, a pénztárnál sorban állás, az automatánál nincs senki.
A szerelvény is szürke, legalábbis részben, a hét kocsiból 4 db szürkés színű átépített Bhv.
Az első szürkébe szállok be, indulásnál rajtam kívül heten vannak a kocsinak abban a felében.
Legtöbb utas Pécel és Gödöllő között volt, a helyek fele lehetett elfoglalva. A kocsi belseje
nagyjából rendben van, csak egy ablakot karcolásztak össze "szorgos" kezek. Meglehetősen hűvös
van a kocsiban, majdnem fázok. Aszódon megnézem, hogyan indul tovább a vonat. Meglep, hogy három
kalauz van szolgálatban rajta.
Aszódon egy Unicummal igazítom helyre a hőháztartásomat, majd felszállok a váci vonatra. Kellemes meglepetés, hogy nem Bz, hanem "igazi" vonat, BDt, Bhv, V43. Nagyon lassan szokom meg a Sziliket két kocsis vonattal, az én fejemben hosszú, 9-11 kocsis személyvonatok és nehéz tehervonatok élén rögzültek. Hja a régi szép idők !
A váci vonat nincs összebarmolva, de egy rendes takarítás ráférne. A hőmérséklet kellemes.
Indulásnál nyolcadmagammal ülök a BDt nagyobbik felében. Vácrátóton 11 percet dekkolunk.
Elvileg át lehetne szállni a Budapest - Vác vonatra, de senkit nem láttam átszállni.
Én ránéztem a BDV szerelvényre és elment a kedvem az átszállástól. Az egész vonat gusztustalanra
van barmolva, elejétől a végéig összevissza firkálták a vandálok, az ablakokat is. Szóval maradok.
Legalább van idő azon gondolkodni, hogy miért is kell 11 percet várni Vácrátóton. Nem igazán jöttem rá.
Vácrátót állomás jó messze van a településtől, a szürke télies időben nem is nagyon látszanak a falu szélső házai sem. Az állomás egy alacsony kis épületecske a nagy semmi közepén. Egyszer régen szálltam át itt télen. (1999: Bp.-Vácrátót-Aszód) Nagy élmény volt, jól összefagytam, hideg volt és a várótermet nem fűtötték. Most is csak a forgalmi feletti kémény füstöl.
Eseménytelen ám kellemes vonatozás után érkezek Vácra. Jót bóklászok a városban egy szűk órácskán át,
majd indulok vissza Pestre. A sajnos szokványosnak tekinthető összebarmolt Bhv szerelvénybe szállok be.
A nyolc kocsis vonat az első vágányon áll. A peron kb. fele olyan hosszú, mint a szerelvény.
Így a negyedik kocsiba szállok fel és a vonatban gyalogolok előre, egy viszonylag kevésbé
összebarmolt helyet keresve. Végül találtam magamnak egy viszonylag tiszta helyet, indulásnál
másodmagammal ülök a fél Bhv-ban, de később elég jól megtelik a vonat.
A Nyugati egyik szélső kiszolgáló vágányán áll egy zöld színű kocsisor. Egykor katasztrófa elhárítási célra szánták, ma hajléktalan szállás. Az egyik kocsin büszkén lobog egymás mellett a nagy méretű magyar és máltai lobogó.
A Nyugatiban péntek délutáni csúcs van. Az első vágány felöli oldalon 3 jegyautomata dolgozik, kb. 30 ember áll sorban. Kellemes meglepetés, hogy egy sor áll a három géphez. Kíváncsiságból megnézem a másik oldalon, a 13. vágány mellett, felállított jegyautomatákat is. Itt 2 gép dolgozik, kb. 20 ember sorakozik előttük. A pénztárcsarnokban 10 pénztár van, ebből egy zárva, egy a telefonon rendelt jegyeket adja ki, a többi nyolc előtt szép nagy sorok állnak, egy sorban kb. 20-25 ember áll.
Vonatok és jegyek:
Bp.Keleti - Aszód: 3014: V43, 2 * régi Bhv, 4 * szürke Bhv 20-05, BDbt, 51 km, 436 Ft.
Aszód - Vác: 33414: BDt, Bhv, V43 1302, 40 km, 280 Ft.
Vác - Bp.Nyugati: 2313: BDt, 7 * Bhv, V43 1197, 40 km, 280 Ft.
E-mail: gullnerpages@gullner.hu |
![]() ![]() |