Gullner Pages
  Vonatozásaim 2003

2003.01.27. hétfő, Bp Nyugati - Szolnok - Bp Nyugati, dolgozás

2003/1.

Szegény Ady Endre

Az első kedves meglepetés, hogy a pénztárnál nincs sor. A második pedig az, hogy a 9:00-kor Nyíregyházára induló IC 602 szerelvénye sokkal hosszabb, mint amilyen emlékeim szerint lenni szokott: V63, 7 db Bp, WRR, 2 db Ap. Első osztályú jegyet vettem, mert hétfőn elég zsufis szokott lenni, de most felesleges volt, mert a hosszabb szerelvényben elég lazán elfértünk. A menettérti első osztályú jegy 2.472 Ft, az IC pótjegy 440 Ft.

Az már nem olyan kellemes változás, hogy tavaly ez a vonat ICR kocsikból állt, amik azért sokkal kényelmesebbek. De semmi gond, azt a szolgáltatást korrektül megkaptam, amit kifizettem.

Vissza felé az Ady Endre nemzetközi gyorsvonattal utaztam. Ez régebben nemzetközi IC volt, a MÁV, megérthető okokból, nem a legjobb kocsijait közlekedtette, de egy korrekt minőséget állított ki. IC korában jó kevesen utaztak a vonaton, gondolom ez is oka, hogy most sima nemzetközi gyors. A másik változás az, hogy a korábbi elfogadható minőség helyett egy szakadt, mocskos szerelvénybe kellett beszállnom. Ez kicsit aggasztott, mert a jobbik kabátom volt rajtam és nagyon kellett vigyázni, nehogy hozzáérjek valamihez. Szegény Ady Endre, forog a sírjában, hogy pont ilyen mocskos borzalomhoz használják a nevét.

Az első osztályú MÁV kocsi miatt én szégyelltem magam. Az, hogy a román kocsik is hasonlóak, az cseppet sem vigasztalt. Ilyen szutykos kocsi azért ritkaság, de azt meg kell hagyni, hogy a hasonlóan lepukkant CFR kocsikkal ellentétben legalább az ablak rendesen zárt.

A kocsi különben elég szépen futott a felújított pályán és a kalauznak szép új ruhája volt, biztosan ő is féltette abban a mocsokban.

 

 E-mail: gullnerpages@gullner.hu