A nagy vonatozás 2019, 1. nap
Berlin - Hamburg - Rostock, 514 km, 2019.06.18. kedd
Ebben az évben ismét Berlin - Prága vonatozásra indulok, de ezúttal
nem Lengyelország a fő téma, hanem zömmel a volt NDK területén vonatozgatok.

Erre a vonatozásra is a ferihegyi fapados karámból indulok. A repjegy ára 5.406 + 2.100 Ft.

... és már megint a schönefeldi kocsmába landolok. Sör, kolbász és kánikula.
Berlin Shönefeld - Berlin Zoologischer Garten
11:45 - 12:20 : RE 7, 3715
A repülőgép rendesen érkezett, így a sör és kolbász után még maradt
idő egy rövidke kitérőre a Zoologisher Gartenig. A napijegy 7,70 euró (2.514 Ft).
Nem működik a Siemens motorvonat klímája, vagy egyszerűen csak nem bír
mit kezdeni a kinti hőséggel és a sok utas hőtermelésével. Meleg van, és izzadság szag.
A rendelkezésre álló 25 perc alatt semmi érdekeset nem bírok felfedezni
az egykori Nyugat-Berlin főpályaudvarán.


Berlin Zoologischer Garten - Berlin Hbf
12:45 - 12:49 : RE 1, 3113 : 112 117, emeletes
A főpályaudvarig tartó rövid visszaút alatt végig nézek egy-két kocsit, hol van hűvösebb.
Vannak zónák, ahol egyáltalán nem megy a klíma, de ahol működik ott sem sokkal jobb a helyzet.
És a későbbiekben általános tapasztalatnak bizonyult az, hogy a DB nincs felkészülve ekkora hőségre.


112 117, Berlin Zoologischer Garten

RE 1, 3113, Berlin Zoologischer Garten

RE 1, 3113, Berlin Zoologischer Garten
Berlin Hbf - Hamburg Hbf
13:40 - 15:25 : ICE 1600
Azt hittem már otthonos vagyok a berlini főpályaudvaron, így kényelmesen elnézelődtem az időt.
Aztán amikor indulni kellett volna a vonathoz, kiderült nem tudom honnan indul, és megfelelő kijelzőt sem találtam.
Végül a sárga papírmenetrendről néztem le vágány számát. Némi bénázás után megtaláltam a lejáratot a 7. vágányhoz,
de természetesen a peron rossz végére érkeztem. Merthogy a Münchenből érkező dupla ICE szerelvény Berlinből
már két irányba megy tovább. A hátsó szerelvény, ahová én érkeztem, Stralsund felé, Rügen szigetére közlekedik.
A szokásos sétatempómnál lényegesen gyorsabban loholtam az elől álló hamburgi ICE szerelvényhez.
Az ICE 3 sorozat külleme meglehetősen tetszetős, a belső tere is kellemes, bár ülések kényelmétől
nem igazán vagyok elragadtatva. És úgy általában sem igazán tetszenek a Siemens vonatok székei.
A táj lapos, tele van szélkerekkel és napelem farmokkal.
A sebesség gyakran változik, a legnagyobb, amit a kijelzőn láttam 228 km/ó.
Az ICE 3 csúcssebessége 300 km/ó, a pálya max 230 km/óra. Bizonyos sebességeknél csúnyán búg az egész kocsi.
De összességében gyors és kényelmes utam volt a Berlin - Hamburg távon.
Jegy: 19,90 € : 6.461 Ft + 4,50 € : 1.461 Ft.

ICE 1600, Hamburg Hbf

ICE 1600, Hamburg Hbf

ICE 1600, Hamburg Hbf

ICE 1600, Hamburg Hbf
Hamburg Hbf
Szűk félóra jutott csak Hamburgra, ez még az állomásra is nagyon kevés.
Először megveszem a jegyemet Rostockig, Schleswig-Holstein-Ticket 29,00 euró (9.467 Ft). Utána iszom egy sört,
és eközben igen kellemes benyomásokat szerzek, mert az utaskényeztetés igen jó színvonalú a pályaudvar kocsmablokkjában.
A csarnok is érdekes, de ott már nem volt időm körülnézni.





Hamburg Hbf - Lübeck Hbf
16:04 - 16:48 : RE 8, 21424 : 112 180

RE 8, 21424, Hamburg Hbf

RE 8, 21424, Hamburg Hbf

RE 8, 21424

RE 8, 21424
Lübeck Hbf




Lübeck Hbf - Bad Kleinen
17:03 - 17:52 : RE 4, 13093 : 623 016

623 016, Alstom Coradia LINT 41, Lübeck Hbf

623 016, Lübeck Hbf

Grevesmühlen indóháza


Az ülések színe és komfortja konstans a legtöbb vonaton

623 516, Bad Kleinen
Bad Kleinen

Bad Kleinen

Bad Kleinen

187 103, Bombardier TRAXX 3, Bad Kleinen
Bad Kleinen - Rostock Hbf
18:03 - 18:50 : RE 1, 4315 : 5 részes emeletes

Az emeletes elektromos motorvonat belső tere nemigen különbözik az előző dízel motorvonatétól

Végállomás

Rostock Hbf
Rostock

Rostock Hbf

Bombardier Talent 2, Stadler Flirt együttállás, Rostock Hbf
Este tettem egy nagy sétát a városban, nem volt valami nagy élet, izgalmasabb helynek hittem Rostockot.
A Hotel an der Stadthalleban töltöttem az éjszakát, ami tulajdonképpen egy felújított NDK panelház egyik
lépcsőháza, étkezési lehetőség nélkül. Lift sincs az öt emelethez, de a legnagyobb baj az, hogy nyomasztóan szűk minden.
Mindezt jó drágán.