Gullner Pages
Vonatozásaim 2016
Vonatozásaim Térképeken Vonal index XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016

A kék Duna mentén

Bp.Déli - Komárom - Esztergom - Óbuda, 188 km, 2016.11.24. csütörtök
 

Bp.Déli - Komárom

10:20 - 11:48 : személy : 415 107, 415 105
A délelőtti időpontnak megfelelően nincs sok utas. A közelemben egy idősebb házaspár újságjait lapozza, és közben hangosan és folyamatosan szidják az ellenzéket. Ez csak annyiból érdekes, hogy mostanában nem hallom, hogy az emberek különösebben foglalkoznának a politikusokkal, pláne nem ilyen hosszasan.
A Flirt gyorsul, fékez, ahogyan szokott. A kék villamoson a sebességet is kiírják, Tata után 160 km/órával robogunk. Komárom előtt nem sokkal, felbukkan a Duna. Határozottan kék a színe.
 

Komárom

Akárhányszor Komárom állomáson járok, mindig eszembe jut, milyen hangulatos kis söröző működött itt hajdanán. Manapság üresek az utaskényeztetés terei. A váróteremben szomorú képű figurák ücsörögnek. Inkább hajléktalannak tűnnek, mint utasnak.
Az állomás mellett megerősítették az árvízvédelmi rendszert, az indóház előtt is szép új töltés húzódik.
 

Komárom - Esztergom

12:10 - 13:36 : személy : 117 191
Ezen a vonalon a 2010.12.12-i újraindítás óta naponta két vonat közlekedik Komárom és Esztergom között. Manapság az egyik 5:13-kot indul Komáromból, így nem csoda, hogy a másikat, a 12:10-est választom. A szóló Bézére felkapaszkodván meglepetés ér: négyen vagyunk utasok. Az útnak vannak olyan szakaszai is, melyek során öten utazunk.
A pálya változó állapotú, 40 km/ó körüli a tempó. Szépen süt a novemberi Nap, időnként kék a Duna, nagyon kék. Valószínűleg ifj. Johann Strauss is ilyen fényviszonyok mellett vonatozhatott a folyó mellett. Bár délfelé jár az idő, ebben az évszakban laposok a fények. A fákon nincsenek lombok, élesen rajzolódnak ki az érdekes folyóparti táj festői vonásai.
 

Esztergom

Építik az új vágányzatot, az új peronok már egészen jól körvonalzódnak. Az állomásépület kiürítve, mellette konténerek szolgálnak indóházként. Az indóházzal szemközti mélyebb részen régészeti feltárás folyik. (www.muemlekem.hu/magazin/esztergom_kovacsi_templomrom_feltaras)
 

Esztergom - Óbuda

14:11 - 15:17 : személy : 426 018, 426 026, 426 027
Az előző, gyorsított vonat is három Desiro volt, meg a mostani személy is. Nyilván csak visszafelé úton lesz jól kihasználva a három egység, de azért most is vannak utasok, zömmel diákok. Szemben két egységből álló vonatok közlekednek, mozdonyos vonattal nem találkoztam.
A pálya jó állapotú, ehhez képest a sebesség meglehetősen mérsékelt. Csak egy-két rövid szakaszon megyünk 100 km/ó körül, néha 80-nal, de tipikusan ettől lassabban megy a vonat. A táj sokadszorra is érdekes és szép.
 

Óbuda

Miközben kifelé kászálódok a peronról, egy gyorsított vonat robog át Esztergom felé. Jó tempósan halad, szokatlan még nekem ez a látvány Óbuda állomáson.
Az állomás melletti parkolók mindenhol jól tele voltak, kivétel Óbuda, ahol csak egy autó vár valakire. Az állomás előtti úton bal kéz felé indulok. Izgalmas itt gyalogolni, mert járda egy szál sem, az autósok meg mennek, mint az elengedett marhák.
 

Epilógus

Ez a vonatozás tulajdonképpen említésre sem lenne méltó, ha nem volna egy drámai körülmény: ez volt az első utazásom nyugdíjas 50% kedvezménnyel ...
 
<<<  Előző epizód: Bukarest-Budapest, 2 nap: Déva-BudapestKövetkező epizód: Egészségügyi séta Hatvanban - szöveg nélkül  >>>
Vonatozásaim Térképeken Vonal index XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016