Gullner Pages
Vonatozásaim 2016
Vonatozásaim Térképeken Vonal index XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016

Repülőtéri transzfer, Barcelona

Passeig de Gracia - Aeroport, 17 km, 2016.04.27. szerda
 

Érkezés

Késő este, 11 után szálltunk le Barcelonába. Az utolsó vonat 23:38 indul a városba. Ezt pont lekéstük, de nem nagyon izgattam magam, mert a metró egész éjjel jár szombaton. De sajnos a metró jegy sokkal drágább (4,50), ráadásul az első átszállásnál új jegyet kellett venni (T10 : 1 euró/utazás), mert nem tudtunk másképpen átszállni az L9-ről az L8-ra. Lehet jobban megérte volna a kényelmesebb reptéri gyorsbusszal utazni (5,90).
A reptéri L9 sud metró vonalat 2016 februárban adták át. Vezető nélkül közlekednek a szerelvények, az első ablakon át lehet bámulni a pályát, ami így elsőre kétségtelenül igen érdekes látvány. Bent a városban nem láttam automata metrót, a kiterjedt hálózat többi részén mindenféle korú szerelvényekkel lehet találkozni.
 

Indulás

Hogy élményekben még gazdagabbak lehessünk, kifogtunk egy metrós sztrájkot a hazautazás napján. A minimális szolgáltatás negyedóránként egy szerelvényt jelent, a szokásos 3-5 perces követés helyett. Gusztustalan tolongás volt, szerencsére csak két megállót kellett utaznunk.
 

Passeig de Gracia - Aeroport

15:02 - 15:27 : regional : serie Cívia
Barcelonában minimum három társaság szerelvényei futkosnak a föld alatt. Először ugyebár a TMB metrók, ezen kívül két helyiérdekű vasút, az FGC és a RENFE szerelvényei. Szerencsére mindegyikre ugyanazok a jegyek érvényesek.
A metró bejáratnál érvényesített T10 jeggyel simán át lehetett menni a vasúti peronra a Passeig de Gracia csomóponton. A vasút megállója szemre alig különbözik egy metróállomástól. Viszont a szerelvények sokkal változatosabbak, mint a metróban, voltak közöttük emeletesek is.
A repülőtérre szép és kényelmes, 1668 mm nyomtávú CAF Cívia sorozatú motorvonat közlekedik. Nem voltunk sokan rajta, de az utazás nem túl élménydús, pont úgy a föld alatt megyünk, mint a metró.
Érintjük Barcelona Sants állomást, ahonnan távolsági vonatok is indulnak. Olyan az egész, mint egy sokvágányos, sokperonos metróállomás. Minden hideg ipari szürke, nem lehet vidám dolog itt vonatra szállni.
Nem sokkal Sants után végre a felszínre érünk. Nem különösebben érdekes a külváros, de legalább nem alagút. Az ablakot persze nem lehet lehúzni, így nehéz kibogarászni, hol, merre ágaznak el vágányok. A repülőtéri végállomásra már csak egy vágány visz ki. Bőven elég, hiszen csak félóránként közlekednek a vonatok mind a két irányba.
 
<<<  Előző epizód: Aquincum - ÜrömKövetkező epizód: A múltat végleg eltörölni  >>>
Vonatozásaim Térképeken Vonal index XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016