Gullner Pages
Vonatozásaim 2015
Vonatozásaim Térképeken Vonal index XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017

Ismét irány Újszeged

Bp.Keleti - Mezőtúr - Mezőhegyes - Újszeged, Szeged - Zugló, 491 km, 2015.09.22. kedd
Ma ismét Újszeged az úti cél, Mezőhegyes felől. Júniusban már próbálkoztam ezzel az útvonallal, de akkor buktam a mezőtúri csatlakozást, meg egy szabadnapot és egy csomó pénzt. Az autómentes napon anyagi kockázat nélkül lehet újra próbálkozni.
 

Bp.Keleti

A Keleti aluljárója a szokott szürke képét mutatja, mert nem lakik már itt néhány száz ázsiai bevándorló, akik színessé tették a területet az elmúlt hetekben. A csarnokban is csak a pénzváltók körül csellengenek közel-keleti arcú férfiak.
 

Bp.Keleti - Mezőtúr

9:10 - 11:03 : Inter City : CFR: 477 551, B11, B11mee, A10, START: Bp, Bo, AB(2o), Bhv, Bhv
A román kocsiban utazunk. Kicsit túl sok a sötétzöld szín benne, a kijelzők nem működnek, de amúgy rendben van a kissé már kopottas belső tér. A WC-én még jobban meglátszik az idő vasfoga, és az elégtelen takarítás. Viszont minden működik, van papír, szappan, és még kézszárító is rendelkezésre áll.
Alig vagyunk a második kocsiban, kényelmes az utazás, bár vonatunk erősen késik, és csak egy perc van átszállásra a menetrendben. Kérdeztük a jegyvizsgálótól, hogy mik az esélyeink. Szolgálatkészen elmondja, hogy Szolnok után felhívja majd Mezőtúrt, és megkérdezi. És valóban, később vissza is jön, és közli a jó hírt, megvár minket a mezőhegyesi vonat.
Ez örvendetes, mert nagyjából 10 perc késésben vagyunk, és a Zagyva híd magasságában nagyon lassan halad a vonatunk. Millér után szerencsére begyorsulunk, normálisabb tempóban zúgunk át a szép új Tisza-hídon. A régi hídnak már nyoma sincs, teljesen szétbontották, és elszállították a maradványokat.
Szajol után végre nekilendül a román erőgép, teljesen vonatszerű sebességgel robogunk. Így is 10 perc késéssel érkezünk Mezőtúrra, de szerencsére a Bézé még ott áll a peron másik oldalán.
 

Mezőtúr - Mezőhegyes

11:04 - 13:28 : személy : 117 299
Tíz perc késsel indulunk, ám érdemes volt megvárniuk a mindig késő Transsylvania IC-t, mert az öt utasból négyen onnan szálltunk át. A mozdonyvezető fiatalosan gyorsul, fékez, Orosházáig simán ledolgozza a mínuszos perceket.
Kisszénás állomáson több fős szolgálat tevékenykedik, tőlük bármikor újraindulhatna a legendássá vált Kisszénás - Kondoros vicinális.
Orosházán van negyedóra pauza, pont elég lenne egy kávéra, de ebben az indóházban is csak maguknak főznek kávét a vasutasok.
Induláskor már új arcok ülnek a motorkocsiban, minden bokszra jut 1-2 utas. A táj mezőgazdasági. A pálya rövid sínszálakból épült, de többnyire 60 km/órával tudunk haladni.
 

Mezőhegyes

Mezőhegyes állomás meglepően nagy, 12 vágányt számlálok. Az érdekesnek tűnő indóház előtt sok Bézé szerelvény álldogál. Szívesen bóklásznék kicsit, de csak pár perc van átszállni.
 

Mezőhegyes - Újszeged

13:35 - 15:18 : személy : 117 288, Bzx
Mezőhegyes és Újszeged között munkanapokon csak két vonatpár közlekedik. Ehhez képest vannak utasok, de kevesen, így kissé meglep a kétkocsis vonat. A Bzx-ben utazunk, lehetünk vagy tízen, ennek fele hazainduló vasutas.
Eddig többnyire sütött a nap, most borús az ég. Végtelen szántók között haladunk a lehangoló szürkeségben. A látvány segít megérteni az alföldi festők képeit, és a magyar lelkivilágot. A távolban itt-ott gépek és emberek végzik az őszi munkákat.
A pálya erre már sokkal gyengébb, lassabban és nagyokat döccenve haladunk. Az állomásépületek között vannak kifejezetten szépek is, de mindegyiken látszik, hogy nincs már funkciójuk.
Újszeged állomás is kellemes zuga a világnak. Dús növényzet, csend és béke, pedig közel vagyunk a forgalmas főúthoz. Az állomás előtti kocsma sajnos leégett.
 

Szeged

Mostanában Szeged a kedvenc városom, kellemes átsétálni a hangulatos belvároson a nagyállomásig. Az időnkbe még egy frissítő is belefér, amit az egyik állomás előtti ivóban vagyunk kénytelen meginni, mert az indóházban a vendéglátás a nullával egyenlő.
 

Szeged - Zugló

16:45 - 18:58 : Inter City : 431 229, Ap, Bp, AB(2o) , AB(2o), BDh, Ao(2o)
Népszerű vonat a szegedi hibrid IC, most is aránylag sokan utazunk rajta. Bevándorlók nincsenek már. Mióta kerítés van, csak a Dunántúlon vonatoznak. Egy éber vasútőr szúrós szemekkel figyel mindenre.
Egyszerűen csak utazom, mint a többi utas, a vasútmániás lényem már korábban eltelt élményekkel.
 
<<<  Előző epizód: A Nyugati karbantartás miatt zárvaKövetkező epizód: Bécsi kiruccanás  >>>
Vonatozásaim Térképeken Vonal index XX.század 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017