[GP]  Vonatozásaim - 31 / 2006.09.15. péntek
 Bp.Nyugati - Szolnok, Arad, Szolnok - Bp.Nyugati
>> > (!) < <<     GP   Vonatozásaim   XX.század   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016 

Szolnok, Arad


 
 
 
 
 
Ma is korán keltem, aranyat ugyan most sem leltem, de legalább eltölthettem negyed órát Arad pályaudvarán. Már ezért a szimpatikus formájú motorvonatért megérte !


Bp.Nyugati

A Nyugatiban az utaskarámnál éppen nyugalom van, csak annyi tűnik fel, hogy a civil ellenőrök szép narancssárga mellényt kaptak, korábban csak bolha betűkkel megírt kitűzőt láttam rajtuk.

Aki korán kel nemhogy aranyat, de még Unicomot is nehezen lel. Hét után még a kocsmák nagy része is éppen csak ébredezik, de hála Istennek a harmadik ivóhelyen sikerrel jártam.

Bp.Nyugati - Szolnok

A 7.25-kor induló 2512 sz. személyvonattal indulok Szolnokra, V43 2377, 6 * Bhv, BDt 420.

Most ugyan senki nem indul vizitúrázni, mint amikor legutóbb ezen a vonaton ültem, de ettől még egész úton egészen jól kihasznált a szerelvény. Csak Albertirsa magasságában kezd fogyni a nép a második kocsi első feléből.

Cegléden nem sok fejlődés látszik az építkezési munkák előrehaladásában, de a kiesett vágányok nem hiányoznak a kutyának sem, csak gondja volt vele a bakternek, hogy hová állítsa azt az egy-két tehervonatot a tíz üres vágány közül. Van idő nézni a semmit, mert megvárunk egy késett személyvonatot dél felöl, meg egy gyorsvonatot Szolnok felöl. A gyors elején két Szili van, csak első dolgozik.

Ceglédtől a rendes vágányon megyünk tovább, a másikon az átjárókat építik, meg mindenféle utómunkálatokat végeznek. Abony előtt már a korrigált nyomvonalon haladunk. És Abonyban kiderül, hogy a másik sínpár nem is vezet még sehová, most építgetik az állmás északi felét. A déli oldali új vágányokon zajlik a forgalom, egy széles új peron mellett állunk meg. Abony keleti kijárata mindkét vágányra működik.

Szolnokig 10-12 percet késünk.

Negyedóra Arad pályaudvarán

Egy sikeres méréssorozat után lett munkám jutalma, hogy eltölthettem negyed órát az aradi állomáson. Itt éppen felújítási munkálatok zajlanak, ezért kicsit kaotikusak a viszonyok. De általában is zavarosabb errefelé a világ, pedig csak néhány tízkilométerre vagyunk a magyar határtól.

Ami nagyon tetszett, az a vontatójárművek sokfélesége, ebben a néhány percben talán nem is láttam két egyforma mozdonyt ezen a forgalmas állomáson. Az viszont kevésbé tetszett, hogy a vasúti kocsik nagyon elhasználtak és hát bizony így kívülről koszosnak is látszanak. Éppen állt ott egy békéscsabai By szerelvény, teljesen úgy viszonyult környezetéhez, mint két napja Tatabányán az ÖBB Cityshuttle vonat.

Ahogy elnéztem, nincs túl könnyű az élete a CFR utasainak. Vannak olyan felszállóhelyek, ahol talán még méteres távolságot is le kell küzdeni ahhoz, hogy a kedves utas felléphessen a vonat alsó lépcsőjére. De azért szívesen vonatoznék egyszer arrafelé. Volna is merre, jobbára megvannak még a mellékvonalak is.


 

 

 

Szolnok

Valamikor este negyed nyolc után érkezem vissza a szolnoki állomásra. A boltok, büfék nagy része már be van zárva, úgyhogy egy olyan ivóba térek be, ahol eddig még nem jártam. Alig van egy-két ember az apró üvegfalú helyiségben, de mindig akad valaki aki aprót dob a zenegépbe, amiből cserében dől az agresszív akusztikai környezetszennyezés. A kocsma üvegfalán keresztül nézem, ahogyan a hajléktalanok tologatják a padokat, rendezgetik a holmijukat, készül az éjszakára Szolnok állomás utascsarnoka.

A fröccs után a peronon várom vonatomat. Elmúlt nyolc óra, a menetrendszerinti indulás 20:04. A hangosbemondó szerint a vonat két perc múlva indul a negyedik vágányról. Ám a peronon csak egy csapat vasutas traccsol, a vonatnak csak a fényei látszanak Cegléd felöl a távolban. Tehát nyilvánvalóan nulla annak az esélye, hogy ez a vonat két perc múlva vissza felé induljon. Bosszant a sok ténfergő vasutas, meg hogy csacsiságokat mondanak tájékoztatás helyett. De alig az indulási időpontja után megjön a vonat, megszaporodik a vasutasok száma a vonat végénél, történés semmi. Pár perc elteltével egy idősebb vasutas tűnik fel a távolban egy nagy táskával a kezében. Kb. 1 kilométer per óra sebességgel cammog a vonat eleje felé. "Nem kell sietni, ráérünk" - gondolom ironikusan. Később többször hangosan elmondom ezt a remek gondolatot, ezzel igyekezvén megszerettetni magam a szolnoki vasutasokkal.

A mai hosszú és fárasztó napon találkoztam egy csomó emberrel aki jól és pontosan elvégezte a munkáját. És most nagyon bosszant, hogy egy tucat vasutas vidáman kaszinózik egy megkésett vonat mellett. Persze azt nem tudom, mit tudnának lendíteni, de sajnos ők sem. Fő, hogy legalább jól érzik magukat ebben az egyre savanyodó világban !

Szolnok - Bp.Nyugati

De végül is indulni kész a vonat, köszönhetően néhány csendben szorgoskodó vasutasnak. A 2531 sz. személyvonat: BDt 438, 5 * Bhv, V43 2312. A fékpróba után még egy darabig jönnek-mennek vonatunk mentén a vasutasok, pedig már percek óta zöld a kijárat. Végül 10-12 perc késéssel indulunk útnak.

A vonat elején utazom, errefelé a vezető jegyvizsgáló szokott dolgozni, de most a beosztott kalauz kezeli a jegyeket. Ám pár perc múlva a főnöke is megérkezik és ő is megnézi a jegyeket. Lehet, hogy késünk, de legalább jól meg van nézve a néhány kései utas jegye. Megosztom ezt a nézetemet a vezető jegyvizsgálóval is, aki igen durcás arccal lép vissza hozzám. Na Peti, mondom magamban, ez a sötét képű ember most úgy elver téged, mint szódás a lovát. De szerencsére nem így alakul, váltunk pár szót, azután kezembe nyom egy papírlapot, illusztrálandó feladatainak egy csekély szegmensét. Hát régen tartottam kezemben ilyen izgalmas irományt. A címét nem jegyeztem meg, annyira elcsudálkoztam a tartalmán. Nekem mint laikusnak úgy tűnt, hogy az a vezető jegyvizsgáló feladata, hogy a kocsik oldalára felírt adatok jó részét erre a papírra átmásolja. A sok adat közül az ülőhelyek száma tűnt a legfeleslegesebbnek. Biztosan dolgoznak valahol irodisták, akiket azért fizetnek, hogy ellenőrizzék ezeket a vonat mellett kézzel rögzített adatokat. És vajon leszúrják-e a szerencsétlen kalauzt, ha eltéveszti például a harmadik Bhv ülőhelyeinek a számát ?

Ezen azután jól eltépelődők a hosszú és unalmas úton egészen a Nyugatiig, ahová kb. 10 perc késéssel érkezünk meg.


      [GP] >> > (!) < <<