[GP]  Vonatozásaim - 20 / 2006.06.11. szombat
 Bp.Keleti - Rákosliget, Maglódi nyaraló - Bp.Keleti
>> > (!) < <<     GP   Vonatozásaim   XX.század   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016

(map) Hajrá Kerület !

A Kerület nem más mint Óbuda focicsapata , mostanában III.ker. TUE a hivatalos neve. Ha tehetem, megnézem a hazai meccseket, de idegenbe most először megyek a csapat után, természetesen vonattal. Tehát irány Rákoskeresztúr, a Rákosmenti Rojik FC - III. ker. TUE mérkőzés, utána meg egy kis szalonnasütés az esőben.

Bp.Keleti - Rákosliget

Gyorsulási verseny készül a Keletiben, két vonat indul 16:25-kor. A peron egyik oldalán a Lővér-Halászbástya IC, a másikon a 3026 sz. hatvani személy vár a rajtra. Az előbbit a 8-as Teknő, utóbbit a 1354-es Szili fogja húzni. Az IC szép hosszú szerelvény, a személy 4 szürke Bhv, BDt összeállítású. Mindkét vonat mellett egy-egy menesztő várja a rajt pillanatát.

Én a Hatvanba induló személyvonat egyik ablakából figyelem a fejleményeket. A versenyt végül is megnyerjük, leginkább azért, mert az IC el sem indult. A Teknő még a Kerepesi út alól visszapillantva is mozdulatlannak látszik. Kőbánya felsőig visszafelé nézelődök, várom, hogy felbukkanjon a szomszéd vágányon az IC, de ma ez a látványosság elmarad.

Rákoson öt perc várakozás van előírva vonatunknak. Ácsorgás közben egy gyorsvonatszerűség húzott el mellettünk. (Ezt utólag megelvirázva az Urpinnak gondolom.) Tehát jól gyanítottam, az ütemes menetrend oltárán áldozunk öt percet.

Rákos után kb. húszan utazunk az első kocsiban. Rákosligeten van néhány leszálló, de vagy csak én egyedül tartok a meccsre vagy a többiek tudnak egy rövidebb utat.

Rákoskeresztúr

A vasút Rákosliget és Rákoskeresztúr között húzódik, én dél felé indulok, miután egy gyors pillantást vetek a kihalt felvételi épületecskére. A Rojik pálya mintegy húsz perc séta, így kicsit el is késtem a meccs elejéről, de gólról nem maradtam le.

17:10-kor érkeztem a helyszínre és 17:20-kor már kettő nullra vezettünk. A hangulatot tovább fokozza a Rojik, egykor nevesebb csapatoknál dolgozó mesterének magánszáma. Tornyi úr mindent elkövet, hogy megutáltassa magát a játékvezetőkkel. De az egyik Rojik játékos kiállítása és a harmadik gólunk után kicsit visszafogottabb lesz. Kár, mert én remekül szórakozom indulatos kiabálásain.

Kevesebb a néző, mint itthon szokott lenni. Vagyunk páran Kerület szimpatizánsok is. A Kerület drukkerek kemény magja is mintegy tíz fővel képviselteti magát, pont Tornyival szemben püfölik a dobot.

Végül 4:0-ra győzünk. Aki még további részletekre is kíváncsi, annak ajánlom a csapat nem hivatalos, igen informatív honlapját: http://freeportal.hu/kerulet.

Szalonna sütés az esőben

Délelőtt Óbudán zuhogott az eső. Akkor még haboztam nekivágjak-e az útnak. De délután már sütött a nap és ami még ettől is döntőbb érv, Unicumokra is meghívást kaptam. Így kerültem a meccs után barátaim csinos kis házába Maglódra.

A házigazda tüzet rak a kertben, húsokat és szalonnát készít elő. Én a 4:0-ás győzelemtől és az Unicumoktól feldobott hangulatban asszisztálok a sütögetés előkészületeihez a napsütött kertben. Lassan használható lesz a tűz, fölé kerül a húsos serpenyő. Ezzel párhuzamosan sötét felhők gyűlnek össze a kert keleti (?) csücskében.

Nemsokára kezd illata lenni a húsnak a serpenyőben, én is elkezdem kormolni a szalonnámat. Az időjárás sem tétlenkedik, egyre nagyobb cseppekben esni kezd az eső. Szerencsére van egy szép nagy napernyő, ami egy darabig megvéd minket. De sajnos csak egy darabig, mert egyre jobban esik és megerősödik a szél, kellemetlenül huzatos hideg és vizes lesz minden.

Zuhog az eső, egyik kezemmel a napernyőt fogom, hogy a szél el ne fújja, másik kezemmel a szalonnámat próbálom sütögetni. Végül a szalonna nem igazán sült meg, de cserébe én sem lettem túl vizes.

Miközben odabent ettünk-ittunk, odakünn csendesedett az idő és már csak egy kicsit cseperészik, amikor barátom kikísér az állomásra, pontosabban Maglód nyaraló megállóhelyre.

Maglódi nyaraló

Volt idő alaposan megnézni a megállóhelyet, mert minimum húsz percet késik a vonatom. Maglód nyaraló a kétvágányú Budapest - Nagykáta - Újszász fővonalon fekszik. A két vágány között végig a megállóban drótkerítés húzódik. Azon meditálok, mi lenne, ha valami okból a szerelvény a kerítés mögötti peronhoz érkezne. Például mert valami műszaki ok miatt késik a vonat és a helytelen vágányon fog közlekedni. A peronon vannak hangszórók felszerelve, de nem emlékszem, hogy megszólaltak volna.

Maglódi nyaraló - Bp.Keleti

Végre érkezik a 3331 sz. Szolnok - Bp.Nyugati személyvonat. Azon ajtón szállok fel, ami kis esővédő tető előtt megáll. Rajtam kívül még 5-10 fiatal lány és fiú szállt fel a szemerkélő esőben. A vonaton nincsenek sokan, csupa buliba vagy buliból utazó fiatal egyed. Szabad négyest keresek a piroscsíkos Bhv-ban, de a többi néhány utas is ezeket a székeket preferálja. Több kocsit megyek előrefelé, érdekes, hogy mindegyikben feltűnően füst szag van, amerre csak járok ...

A vonatnak 22:02-kor kellene a Keletibe érkeznie, de 22:05-kor még csak Rákoshegyen járunk, ez húsz perc késés. Odakünn esős unalom.

Felszálláskor csak a vonat eleje tűnt fel: V43, BDt, Bhv-ék. A Keletiben már látszik, hogy miért volt a gép a vezérlő előtt. A vonatban két szerelvényt egyesítettek. Elöl a 1243 300-9, majd egy piroscsíkos, utána pedig egy szürke inga, egyenként BDt és 5 Bhv. A második rész belsejében is égnek a lámpák, de nem nyílnak az ajtók.

A Keleti pályaudvar már az esti zárásra készül, a beállított szerelvények jó része mát csak hajnalban fog útjára indulni.

Az a legbajosabb ezekkel a késő esti érkezésekkel, hogy tizenegy óra körül már kezd leállni a budapesti tömegközlekedés és nem mindig egyszerű eljutni az állomástól az ágyamig. De még elcsíptem az utolsó buszt és még meg sem áztam.

Epilógus

Egy hét múlva véget ért a bajnokság az NB.III Duna csoportjában. Az utolsó fordulóban a Kerület 1:0-ra verte a Dunakeszi VSE csapatát. Elég gyengén kezdte a bajnokságot a csapatunk, de végén egy szép nyerő széria után a középmezőnyben végeztünk.