[GP]  Vonatozásaim - 18 / 2006.05.19. péntek
 Bp.Nyugati - Pestszentimre, Pestszentlőrinc - Zugló
>> > (!) < <<     GP   Vonatozásaim   XX.század   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016 

(map) Pestszentimre, Pestszentlőrinc

Már voltak kísérleteim vonattal utazni olyan ügyekben, amikhez nem igazán praktikus közlekedési eszköz a vasút. Egy ilyen út volt a dunavarsányi kiszállás (Vonatozás ügyek intézése között), most pedig Pestszentlőrincre indultam vonattal ügyeimet intézni egy munkával kapcsolatban.

Bp.Nyugati - Kőbánya-Kispest

A helybenjárás sorozat eddigi epizódjai
2005
Vonattal a vasútmodell kiállításra
Karácsony előtt
2006
Vonattal Ferihegyre
Kicsi pont a kicsi i-re
Elvira pennétől Budafok-Belvárosig
Helybenjárás korán reggel
Rákoscsaba 2.
Pestszentimre, Pestszentlőrinc

Kivételesen a főbejáraton át lépek be a Nyugati csarnokába. Bal kéz felöl egy vörös ZSSR, jobbra pedig egy zöld ČD szerelvény áll, a 11. illetve a 12. vágányon. De én most sem Érsekújvárra, sem Szolnokra nem utazom, hanem a 18. vágányhoz tartok. Onnan indul 8:50-kor Monorra a 2622 sz. személyvonat, amivel Kőbánya-Kispestig fogok hatolni. A hat kocsi (20-07) + vezérlő összeállítású Bhv classic szerelvényt a V43 1298 vontatja. Érdekes, hogy ezek a Szolnokon honos kocsik nincsenek összebarmolva, pontosabban sokkal kevésbé vannak összebarmolva, mint Pesten honos testvéreik.

Kőbánya-Kispest - Pestszentimre

Negyed óra van átszállni, ennyi idő még sok is arra, hogy azon töprengjek, hogy biztonsági őrből vagy hajléktalanból van-e több a slummos hangulatú Kőbánya-Kispest állomáson.

A lajosmizsei 2862 sz. vonatot ma a 2241 125-0 húzza, a szerelvény négy Bhv + BDt classic. Nem sok utas van, az első kocsiban talán öten lehettünk. Azért választottam ezt, mert kívülről ez még kinézett valahogyan csúnyán összebarmolt társai között. Belül lestrapált és koszos. Sokkal, de sokkal szakadtabb, mint az a hason típusú kocsi, amivel az előző vonatban utaztam.

Én a dízel mozdonyokat kedvelem leginkább. Az ablakból bámészkodva hallgatom a Csörgő jellegzetes hangját. Kispest után járunk, döcögünk vagy harminccal, de néha még ez is kockázatos vállalkozásnak tűnik, annyira ring a Bhv a síneken.

Pestszentimre felső az ablakból egyvágányos megállóhelynek látszik, nem hiszek a szememnek, amikor egy vasutast pillantok meg, aki egy zöld tárcsát lenget, menesztés van Pestszentimre felsőn !

Pestszentimrén is van menesztés, hiszen ez már egy kétvágányos állomás, bár a második vágány nem olyan fényes mint az első. (Később megnéztem a menetrendet, vannak vonatkeresztezések is ezen az állomáson.)

Már a felszállásnál feltűnt, hogy egy könyvébe mélyedő úr előtt egy százforintos van kikészítve a kis asztalkára. Volt egy tippem, milyen célból. És leszállás előtt még volt szerencsém meglátni feltételezésem beigazolódását, amikor az érme gazdát cserélt.

Pestszentimre

Körbejárom az állomást, nincs ott semmi érdekes, így dolgom után indulok. És mellékesen bebizonyítom magamnak, hogy ehhez az úthoz sem a vonat a legpraktikusabb eszköz. Leginkább azért, mert vannak cégek, amelyek nem tartják fontosnak azt, hogy a vasút közelében települjenek le. Mindenesetre érdekes kirándulás volt, nem kell ezer kilométereket megtenni ahhoz, hogy a világ egy új részletét fedezhesse fel az ember.

Pestszentlőrinc

A visszaúthoz a 100-as vonalat választottam, mert itt azért sokkal több vonat jár, mint Lajosmizse felől, bár az is igaz, hogy nem dízelek. Cserébe láttam két szép tehervonatot áthaladni, amíg az állomás felé ballagtam.

Pestszentlőrinc felvételi épületét már nagyon sokszor láttam vonatablakból. Onnan bizony szebb, mert a vonatablakban nem érinti meg annyira az ember a leépülés hangulata. A szép állomást hajdanán pezsgő élethez tervezhették és építették, ma már barátságtalanul infrastruktúra mentes, nincs büfé, de még egy nyamvadt újságos sem, röviden: nincs ott semmi utaskényeztetés. Pénztár sem működik már, egy A3-as papír a sarki vegyesboltba rányitja a jegyet vásárolni szándékozókat. Jobb mulatság híján a kis táblát nézegetem, amely azt állítja magáról, hogy 131,976 méterre van a tenger fölött.

Pestszentlőrinc - Zugló

A 2547 sz. személyvonat kis késéssel érkezik Szolnok felől, 11:40 körül indulunk tovább. A szerelvény BDt, 6 db Bhv összeállítású piroscsíkos inga, melyet a V43 2238 tolt.

Meglepően sok az utas. Az első néhány kocsiban nincs szabad kettős ülés. Nincs kedvem senki mellé odaülni, így állva utazom végig a három-négy perces utat Kőbánya-Kispestig. Ott viszont jó sokan leszállnak, még egy négyes ülésblokk is felszabadul, ott terpeszkedek egészen Zuglóig. Ez mintegy nyolc-kilenc perces utazás.

Zugló

A múltkor elfelejtettem megnézni, mi a lett a hajléktalan lakóparkkal az üres telek kerítése mellett, a hatóságok feltűnése után. Már nem látszanak ott kalyibák, de kicsit odébb még emberek élnek egy romos épületben.

Zugló megállóhely padmentes váró- és pénztárterméből is kiköltöztették már a lakókat, csak egy fura illat emlékeztet a sűrűbb napokra, a nyitott ablakok ellenére.

 

      [GP] >> > (!) < <<