[GP]  Vonatozásaim - 17 / 2006.05.17. szerda
 Bp.Nyugati - Szolnok - Kőbánya alsó
>> > (!) < <<     GP   Vonatozásaim   XX.század   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016 

(map) Látomás megélhetési Szolnok után

Bp.Nyugati

Látszólag mind az öt kedvenc jegyautomatám működik, de az elsőn egy kézzel írt cetli: "Nem működik". Miután egy másik automatánál megvettem a jegyemet, kíváncsiságból kiválasztok a felcetlizett gépen egy állomást és beledobok egy egyforintost. Ezt még kifogástalanul perfektuálja a szerkezet, több pénzt beledobálni meg nincs kedvem.

Bp.Nyugati - Szolnok

A megszokott 6002 sz., gyorsnak titulált vonatom ma egy kocsival rövidebb és ugyanaz a gép vontatja, mint az előző utamon: 1143 092-3, 4 * B, BDs, A. Bár a szerelvény egy kicsit rövidebb, de indulás előtt öt perccel az első kocsiban több üres fülke közül választhatok.

Zuglóban volt egy leszálló is, valószínűleg a kalauz kérhette meg erre, mert a rosszul öltözött férfi sértődötten tántorgott el a vonattól, műanyag flaskával a kezében.

Kőbánya-Kispesten egy szóló Bzmot áll a peron másik oldalán, utasok is vannak benne, ilyet nem láttam itt eddig. Vajon milyen vonat lehetett ez ? Még a menetirányát sem tudtam megállapítani, a motorkocsi Szolnok felöli végén egy fehér lámpa volt bekapcsolva.

Kőbánya-Kispest után négyen ülünk a fülkében, odakünn szürke, esős idő.

Ceglédtől rendesen a jobb oldali vágányon robogunk tovább. Figyelem a másik vágányt, de nem látok senkit dolgozni rajta. Ezt akkor az esős időnek tudtam be, de később rájöttem, hogy már feljebb tartanak a munkálatokkal.

Jó tempóban, simán robogunk Abony határáig, ott jól érezhetően megromlik a pálya minősége. Abonyban közel negyedórát állunk és fázunk. Innen a helytelen vágányon haladunk tovább, mert már az Abony utáni jobb oldali vágányon folyik a rekonstrukció. Hétfő óta jó darabon lebontották a felsővezetéket, építik az újat a frissen telepített oszlopokra.

Negyedóra késéssel érkezünk Szolnokra, a szokott számú leszállót meglepően sok felszálló váltja, de azért maradtak még szabad helyek a debreceni gyorsvonatban, amely ki tudja miért, nem áll meg Barta és Pusztaszakállas megállóhelyeken, máshol mindenütt viszont igen.

Szolnok

Leszállás után szokatlan vonaton akad meg a szemem: egy BDVmot szerelvény áll a peron nélküli 2. vágányon, Szolnokon még nem láttam ezt a típust.

Délután már az ötödiken áll BDVmot 10, Bmx, Bmxt 19 szerelvény. (Az 5. vágány mellett sincs peron Szolnokon.) Egy csomó ember jön-megy benne és körülötte. A dolog nyitja az újszerű állapotú Bmxt 019 lehet, oldalán a felirat: Rev Sl. 17.05.06., azaz friss fővizsgás a jármű. Nem lehet sima az átadás, mert erősen mérnek valamit rajta egy páran, miközben mások mindenféle elektronikus holmikat visznek valamerre.

Szolnok - Kőbánya alsó

A 2523 sz. személyvonat a menetrend szerint 15:53-kor indul a Nyugatiba, de ma több mint tíz perces késéssel indul útjára a piroscsíkos inga: BDt, 6 * Bhv, V43 2263.

Már reggel láttam egy fura hosszú szerelvényt az átépítés alatti vágányon dolgozni Szolnok és Abony közötti jobb vágányon. Most szerencsére egy kicsit jobban szemügyre tudom venni. A vonat vége már nem is vonat, mert nincsenek alatta sínek. Merthogy ez a szerelvény szedi fel a régi vágányzatot. A kocsik mindkét oldalán sínszálak húzódnak a szerelvény teljes hosszában, ezen szállítják az ügyes futódaruk a talpfástól felszedett vágánydarabokat a szerelvény eleje felé. A vonat legelején egy kékre festett Szergej dolgozik, nevezetesen a 40 62 003-1.

Egy látomás

Pillanatnyi szeszélytől vezérelve Kőbánya alsón szállok le. A peronon nézelődve a távolban, a Keleti felé vezető hídon, egy vörös, csapott orrú vonatot pillantok meg. Mit keres itt egy Desiro ? - gondolom egy pillanatig. De a harmadik kocsi orra nem csapott, tehát nem Desiro. A hosszú, vörös vonatot egy Szili tolta. Na ez mi lehetett ?

Némi töprengés után a Keletibe indulok, hátha ott érem még a tüneményt. Az odavillamosozás egy örökkévalóságnak tűnik.

A Kőbányai úton a 28-as villamossal a Keleti felé tartván ámulva nézem a kínai áruházvárost és már magam is alig hiszem, hogy a póló és tornacipő árudák helyén, nem is olyan túl régen, a magyar ipar egyik fellegvárra működöd, ahol a magyar vasút mozdonyainak zömét gyártották.

A Keletiben persze nyoma sincs semmiféle vörös, vezérlőkocsis szerelvénynek. És ezen nincs semmi meglepő, a látomások illékonyak.

 

      [GP] >> > (!) < <<