[GP]  Vonatozásaim - 9 / 2006.04.06. csütörtök
 Bp.Nyugati - Szolnok - Bp.Keleti
>> > (!) < <<     GP   Vonatozásaim   XX.század   2001   2002   2003   2004   2005   2006   2007   2008   2009   2010   2011   2012   2013   2014   2015   2016 

(map) Szürke Szolnok, 6002, 3313

Megélhetésileg hatoltam Szolnokon és kivételesen meglehetősen korán végeztem. De hideg szél fújt és ami a nagyobb baj, esett az eső, így nem volt kedvem kalandozni bepárásodott ablakok mögött.

Bp.Nyugati - Szolnok

Kedvenc jegyautomatáimat éppen szervizelik. Az ötödiknél tartanak a karbantartók, így nem csoda, hogy a másik négy gép működik. És a viseletesebb ezresemet is kekeckedés nélkül elfogadja ez egyik.

Ma is a 9:05-ös gyorsvonatot választottam, úgyhogy rutinszerűen a tizenkettedik vágány felé indulok. Kissé meglepődtem, hogy üres a vágány, sehol a megszokott ČD kocsis szerelvény. De pár perc múlva feltűnik a zöld alapszínű kocsisor. És ismét meglepetés: jó sokan ülnek már a vonatban. Csak nem valami jópofa tolatási manőverről maradtam le ?

A 6002 sz. Bp.Nyugati - Debrecen gyorsvonat úgy áll össze, mint a múlt héten: B, B, B, B, B, BDs, A, sőt még a gép is ugyanaz: 1143 141-8 !

A kocsik kívülről szép tiszták, nemrég moshatták le őket, és csak első kettőn maradt rajta az Amicus tábla. A másodikba szállok fel, belül is ki van takarítva, ám meglehetősen lestrapált, firkák, karcolások. De azért nincs annyira összekenve, mint néhány nehéz sorsú MÁV-os társa, csak ČD állagban nem emlékszem ilyen állapotúra.

Most utazom harmadszor ezzel a vonattal és eddig minden alkalommal többen vagyunk, mint előtte. Kőbánya-Kispest után a helyek nagyobbik fele el van foglalva.

Cegléd után a bal oldalon folytatjuk utunkat. Ott ahol a múlt héten haladtunk, most földút van, teljesen el van bontva a pálya Cegléd után. Kicsit odébb még megvan az alépítmény, de több ponton köpcös gépek bontják a kavics ágyazatot és rakják teherautókra. Még odébb hosszú sínfelszedő gépezet szedi fel a régi a vágányokat. Tovább haladva jól látható, hogy meddig van már kész az új a pálya. Ezen a szakaszon most a felsővezetéket építik át. Szorgos kezek meglepő mélyen ássák le magukat a gödrökbe, ahová az új oszlopok kerülnek majd.

Abony után a belvizet fürkészem, szerintem kevesebb a vízfolt, mint a múlt héten, ami nem csoda, mert mostanáig elég szép tavaszias idők voltak. Mostanáig, mert amikor a vonatunk kis késsel befut Szolnokra, már esik az eső.

Szolnok - Bp.Keleti

Meglepően hamar végeztem dolgaim intézésével, pompás lehetőség lenne elindulni valamerre vonatozni egy kicsit, de hideg szél fújt és ami sajnos a nagyobbik baj, esett az eső, így nem volt kedvem kalandozni bepárásodott ablakok mögött.

Egy pompás vonat állt Szolnokon a hatodik vágányon: MDmot 3002, új nevén: 6345 002-7, két Bx kocsi, végén a Btx 033 vezérlő. Szép, újszerű állapotban van, valószínűleg revízióból tart állomáshelyére. Nem tudom eléggé megcsodálni az MDmotot, mert esik és hideg szél fúj.

Három vonat tűnt alkalmasnak Pest felé, a 13:58-as Hortobágy IC és 14:02-es személy a Keletibe, vagy a 14:33-as Debrecen-Nyugati gyorsvonat. Ez utóbbi kettő nagyjából egyidőben érkezik végállomására. Nagyon kellemetlen a nedves hideg szél, így a korábban induló vonatot választom. A 3313 sz. személyvonat 7 részes inga, 6 posta Bhv, elöl egy vendég a szürke ingák családjából, a BDt 403. Hátul pedig a 1243 360-3 dolgozott.

A posta Bhv kocsik előterében sustorognak a ventillátorok, ám belül mintha nem mozogna levegő. Végül találok egy erősen fűtött kocsirészt. Jólesett a hőség az ázás, fázás után. Félút táján felszállt egy középkorú hölgy. Nem tudom, miért ezt a félkocsit választotta, hiszen nem szerette a meleget. Direkt elsétáltam egyet előre, egyet hátra terepszemlézni és sehol másutt nem volt ez a kellemes hőség. Szóval a hölgynek valamiért ez a rész volt a szimpatikus, de mivel melege volt, lehúzva tartotta az ablakot, ám úgy láttam, a nedves hideg levegő nem orvosság a klimax ellen ...

Más érdekes nem történt, legfeljebb az volt még feltűnő, hogy a szokottnál jóval többen dohányoztak a kocsik előtereiben. De hát kinek is lenne kedve a szeles, nedves és hideg állomási peronokon dohányozni ?

 

      [GP] >> > (!) < <<