Gullner Pages
 Bp.Nyugati - Szolnok - Bp.Zugló
 Vonatozás 8 / 2005.02.24. csütörtök

Szolnok, 2522, 2523

Reggel, amikor felébredtem, esett a hó Óbudán. Később esőre váltott. Amikor elindultam hazulról már alig esett, de az egész város egy nagy tócsa volt. A Nyugatiban szürke unalom, az automatáknál senki. Nyüzsögnek a taxi kitűzős figurák, nem tudom mire várhatnak.

A 2522-t ma a V43 2355 húzza, mögötte 6 Bhv és a BDt 412. A második kocsit célzom meg, de nem elég, hogy koszosak az ablakok, még össze is vannak barmolva, alig lehet kilátni. Tehát átmegyek az elsőbe. Itt egy fokkal jobbak az ablakok, viszont a kocsi fala gusztustalanul össze van koszolva. A faltól távolabbi ülést választom. A hangos utastájékoztatás viszont korrekt. A vezér minden megállás előtt megszólít bennünket: "Hölgyeim és Uraim ! A következő állomás ..." és minden alkalommal azt is mondja melyik oldalon nyílnak az ajtók.

A szokottnál korábban, Vecsés-Kertekaljánál, jön szembe a ROLA, most mintha több kamion lenne rajta, mint a legutóbbi két alkalommal.

Szürke égbolt alatt robogunk. Monoron már úgy gondolják, hogy vége a télnek, legalábbis nagy a mozgolódás a közúti aluljáró építkezésén.

Nagy pillanat: Albertirsa előtt egy szép hosszú tehervonat robog el mellettünk Pest felé. És hogy még szebb legyen a látvány, még a hó is eleredt egy időre.

Budai úton találkozunk a klasszikus ingával, most a V43 1200 tolja. És az egyik kocsi lépcsőjén megpillantom a lapos tányérsapkás kalauzt. A múltkoriban (2005.01.31. hétfő) figyeltem fel a régimódi sapkájára, meg arra, hogy milyen sokat jár fel-le a vonaton. A mostani kalauzunkat viszont csak egyszer láttam Ceglédig.

Közel Abonyig (kb. 10 óráig) égtek a villanyok. Odakünn unalmas szürkeség, bent jó meleg van a szinte üres kocsiban. Egyébként a szokásos volt az utasok száma, de Cegléden szinte mindenki leszállt, ahogyan ez általában lenni szokott a 2522-esen.

Abonyban újabb tehervonattal találkoztunk ! Ez ugyan rövidebbnek tűnik, mint az előző, de így is örvendetes, hogy egy úton két tehervonatot is látok, (Sőt a ROLA-t nem is számoltam most bele.)

Egy kis késéssel indultunk a nyugatiból, de úgy emlékszem nagyjából pontosan érkeztünk Szolnokra. A figyelmemet az óráról egy V63-as terelte el, aki egy hosszú, magasfalú nyitott teherkocsikból álló tehervonattal éppen Pest felé indult. Ez fantasztikus, 3+1 tehervonat egy út alatt !

---

Délután hazafelé egyik kocsma sem vonz a szolnoki állomáson, így azután evés, ivás nélkül szállok fel a vonatra. Ez hiba volt, mert már Abonyban éhes voltam. Még az sem vigasztalt különösebben, hogy odakünn kisütött a nap.

Egész utón elég sok utas volt, különösen Szolnok és Abony között valamint Cegléd után. Cegléd után inkább leszállók vannak, de Monoron gyakorlatilag ismét megtelik a második kocsi.

17:15 magasságában a látóhatár alá bukik a Nap. Körülöttem intelligens társalgás folyik, mindenoldalról internet, projekt, színház, meg hason szavakat hallok. Még jó, hogy a szebbik nadrágomat vettem fel és nem szívtam tele magam borral.

Kőbánya-Kispesten most alig szállnak le, a második kocsi utasainak jó része színházba megy ma este. Gondolok egyet és leszállok Bp-Zugló megállóhelyen. Megnézem tovább induló vonatunkat: BDt 415, 6 Bhv, V43 2238. A 2523-as a vége felé szinte üres.

Budapest-Zugló várójában néhány lerobbant, közönyös arcú hajléktalanak látszó ember ténfereg. A falak kopottak, padok sincsenek már, de a pénztár működik. És elég sokan várnak a peronon a ceglédi személyre.

 

 E-mail: gullnerpages@gullner.hu