Gullner Pages
 Bp.Nyugati - Szolnok - Bp.Keleti
 Vonatozás 7 / 2005.02.04. péntek

Szolnok, 2522, 733

Ma reggel az öt automatából csak kettő jó, de nem kell sorbaállni. "Törzshelyemen" veszem meg a jegyemet, megismerhetett, mert elsőre elfogadta az ezres bankót, bár az is igaz, hogy előtte igyekeztem jól kisimítani és hajszálpontosan merőeleges dugtam be a piros lukba.

Péntek van, négy pénztár működik, mindegyik előtt 4-5 ember áll sorban. Az utolsó ablaknál szokták kiadni a telefonon rendelt IC jegyeket, de most nem láttam ott kiakasztva az erre utaló táblát.

Ma a BDt 419 áll a 20. vágány végén, elébb 6 posta Bhv, majd elöl egy szürke V43. A második kocsiba szállok fel, először az első rész utolsó sorába ülök le, de meglepődve tapasztaltam, hogy ott keskenyebbek az ülések, mint a többi sorokban. Úgyhogy át is cuccoltam a kocsi második felébe. A hét perccel megkésett indulásnál lehettünk ott vagy nyolcan.

A nyugatiból kifelé menet a bal oldalon korábban több zsír új Uzsgyi várta a forgalomba helyezést. Most már csak egy állt ott és megdöbbenve vettem észre, hogy valami hülye barom festékkel összebarmolta az oldalát. Felháborít a dolog, én minden esetben egy perccel rövidíteném a tettesnek az ujját, amivel a szórófejet nyomta. De sajnos liberalizmus van, sőt vannak olyanok, akik ezt a vandalizmust művészetnek nevezik. Így azután teljes joggal mondhatják, hogy Budapest a művészetek városa ...

A vonat megy tovább. Odakünn hideg van, szépen süt a nap a havas tájra, de nincs meg az a varázsa, mint amikor a dér csípte fák ágai csillogtak a szürkeségben. A vonzóan érdekes arcú kalauznő sajnos sokkal kevesebbszer jár fel és alá, mint tegnapi kollégája.

Szolnokra érkezvén már nem látom a hóekés Szergejt, de a három Süsü még ott áll. Érkezésnél kevesebbet késünk, mint amilyen késéssel indultunk.
---

Hideg van. Élvezem a tiszta hideg levegőt, miközben a szendvicsemet eszegetem az első vágány mellett. Utána ittam egy fröccsöt, de azt már egy belső ivóban. A kocsmából kijövet a csarnokban ténfergek és egyre hidegebbnek érzem a levegőt.

A tegnapi IC nem igazán vonzott ismétlésre, így a Pannónia nemzetközi gyorsvonat és valamelyik inga között vacilálok. Kiballagok, megnézni a Pannóniát, mennyire van tele. Feltűnt, hogy a jéghideg peronon mindenki a vonat eleje felé orientálódik. Pedig amikor beállt a szerelvény, jó teltnek láttam az első kocsikat. Talán az motiválta az utasokat, hogy a vonat elején ČD és MÁV, a végén pedig CFR kocsik közlekedtek. Na azután én igyekeztem előrébb, mert pont egy háló kocsi állt meg mellettem és azt hittem, hogy a két utolsó is az. Ígyhát hátulról a negyedik CFR Bmee kocsiba szállok fel. Találtam egy üres fülkét, viszonylag rend volt benne és kellemes meleg. Az ülések furcsán kicsik a tegnapi Bpm-hez képest. Ezekkel a fejtámlákkal a 2004.07.23-i utazásomkor nagyon meg voltam elégedve. Fura, hogy az ülés vízszintes felületén védő huzat van.

Benyit a fülkébe a vezető jegyvizsgáló és kéri a jegyemet. (Honnan a csudából tudhatta, hogy Szolnokon szálltam fel ?!) Közvetlen, barátságos ember. Az utasokról beszél és szól pár mondatot a MÁV új mosoly akciójáról. Pár perc múlva udvariasan tisztelegve távozik. Tetszett a dolog, bár nem bírtam elhessegetni a gyanút, hogy összetévesztett valakivel. (Ezek után nem csoda, hogy érkezésnél odaadtam neki a jegyváltáskor kapott mosolycsekket.)

Nagykáta után lekapcsolom a világítást. Meglepően sok mindent lehet látni a hideg téli levegőjű estében. A nézelődés közben pillantok alatt Pestre érünk.

Nem sokkal utánunk érkezik az IC, amivel tegnap jöttem. Kicsit meglep, hogy pénteken is ugyanannyi kocsi van rajta.

Ja, a Pannónia ma ilyen összeállításban érkezett a Keletibe: V43 1200, MÁV A, B, ČD B, CFR Bmee, Bmee, WLABmee, Amee, Bmee. Itt az utolsó két kocsit elvitte egy V46-os és a továbbinduló vonat eleje V63 155, ČD Bc, WLAB lett.

 

 E-mail: vonatozasaim@vonatozasaim.hu